Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Minifig series 3

Startat av Peewit, 18 September 2010 kl. 23:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Mirandir

Citat från: robban skrivet 08 December 2010 kl. 17:28
Haha nu har jag kollat riktigt noga och funnit två prickar på apkillens packet, fick två sådana packet och dom ser identiska ut. Men jag har oxå fått några packet utan prickar och några som karnse skulle kunna vara prickar eller luftbubblor, några packet var även i en ljusare grön färg såg detta under en starkare lampa..

Så det finns karnse hopp, fast jag köper nog hela lådor ändå.. ;D

Edit: Tror mig tusan ha funnit prickarna på snowboard bruden oxå. som på denna bild http://www.flickr.com/photos/fbtbnet/5188669548/

Mon dieu! Hittade faktiskt "prickar" på en och annan påse. Det flesta prickarna jag hittat kräver att man studerar påsen med hökögon i en speciell vinkel mot ljuset...
Legobloggen: http://legobloggen.com

Skafte

Såg just det låga priset på serie 1 och 2 (hel låda!) på Hiko.se. Är det någon som minns när dessa dök upp i förhållande till andra affärer? Att stå i leksaksaffären och leta obefintliga prickar i släpljus för att hitta en fiskare känns inte så jättekul.

998+49 i frakt gör ju 17.45 per gubbe. Det är 279.20 för 16 (komplett serie), och kan man sälja de övriga 44 för normalpris 25 till Swebrickare eller Tradera så slutar man med sexton olika gubbar och 53 kr mer än när man började...

mechamike

Ja dom där prickarna lär man ju bli knäpp av att hitta och klämma är inte så lätt det heller..
:-\
Nån Linköpingsbo som är sugen på att dela broderligt på en låda så småningom? :P
?

insurrection

Citat från: Skafte skrivet 10 December 2010 kl. 13:43
Såg just det låga priset på serie 1 och 2 (hel låda!) på Hiko.se. Är det någon som minns när dessa dök upp i förhållande till andra affärer? Att stå i leksaksaffären och leta obefintliga prickar i släpljus för att hitta en fiskare känns inte så jättekul.

998+49 i frakt gör ju 17.45 per gubbe. Det är 279.20 för 16 (komplett serie), och kan man sälja de övriga 44 för normalpris 25 till Swebrickare eller Tradera så slutar man med sexton olika gubbar och 53 kr mer än när man började...
Retar mig ganska duktigt på att ha köpt 1 låda av varje serie därifrån när de fortfarande kostade 1098. Men men, sånt e livet...

Skrytsson

Citat från: Skafte skrivet 10 December 2010 kl. 13:43
Såg just det låga priset på serie 1 och 2 (hel låda!) på Hiko.se. Är det någon som minns när dessa dök upp i

Vad gäller serie 2 var Hikmet först i Sverige. (världen?) De sålde slut på 100 lådor inom loppet av (kanske mindre än?) en vecka. Vad gäller serie 1 var de något efter de tidigaste butikerna (NK Stlm City m fl) om jag inte minns helt fel. Kontentan är att det verkar ganska godtyckligt vilka som får dem först.

Ras 74

Serie 2 var Superkalle och jag först med att ha high-res bilder på i allafall  ;D

(Orkar inte länka till någonstans. Känns meningslöst.)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

Citat från: Ras 74 skrivet 10 December 2010 kl. 16:23
Serie 2 var Superkalle och jag först med att ha high-res bilder på i allafall  ;D

(Orkar inte länka till någonstans. Känns meningslöst.)

Var köpte (fick?) ni dem någonstans?

AntonYmer

Citat från: mechamike skrivet 10 December 2010 kl. 13:53
Nån Linköpingsbo som är sugen på att dela broderligt på en låda så småningom? :P

Låter bra. En hel låda är lite mastigt för mig.

Anders Nolberger

Jag kommer köpa en hel låda tillsammans med en arbetskamrat.

Fredrik

Snackade nu med stor-litens webbkontakt, de får in dem 1/11/11. Så om en månad ungefär :D

Etzel

Citat från: Fredrik skrivet 12 December 2010 kl. 11:19
Snackade nu med stor-litens webbkontakt, de får in dem 1/11/11. Så om en månad ungefär :D
Jag antar att du menar 11 januari (som man vanligtvis skriver 11.01.11 eller 11/1-11 ifall man inte är i USA ;) ).
Synd att det inte är förren nästa år, men som ordspråket säger: den som väntar på något gott får alltid vänta väldigt länge :P

Stigge72

Citat från: Etzel skrivet 12 December 2010 kl. 17:44
Jag antar att du menar 11 januari (som man vanligtvis skriver 11.01.11 eller 11/1-11 ifall man inte är i USA ;) ).
Synd att det inte är förren nästa år, men som ordspråket säger: den som väntar på något gott får alltid vänta väldigt länge :P
1:a november nästa år måste det vara... hoppas att serie 4 och 5 kommer före dess i så fall...

Var det inte "den som väntar på något gott välter ofta stort lass om och om igen"? ;)

Fredrik

Citat från: Etzel skrivet 12 December 2010 kl. 17:44
Jo, det tror jag verkligen. Annars har vi problem  :)

Skrytsson

Någon som har hittat dem någonstans innanför rikets gränser än?