Stud.io (nytt LEGO-byggar-program)

Startat av Teabox, 31 Oktober 2016 kl. 13:35

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Skumt. Vilken version har du @andreaseldh

Jag har version 2.23.2 (1)

Kan det vara något strul med att ditt Windows automatiskt skalar upp storleken på appar? Jag har haft problem med att jag inte har sett alla delar av av vissa program när jag hade det aktiverat.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreaseldh

Citat från: o0ger skrivet 27 Februari 2023 kl. 22:25Jag har version 2.23.2 (1)

Ja det är exakt samma version som jag har. Dessa problem dök upp när jag installerade programmet för första gången på mina föräldrars dator. Men det ska väl inte vara någon skillnad på nyinstallation och korrekt uppdaterad äldre installation?

o0ger

Kolla vad det står för värde på Skala under bildskärmsinställningar i Windows. Mitt tips är att ändra den till 100% om det står något annat.

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

andreaseldh

Gissar att det är Windows procentinställning, men den vågar jag inte ändra på mina föräldrars dator. Filtret jag hittade gav ju samma resultat.

Jemanuelson

Tips om hur man filtrerar bitar?

Jag håller på med ett bygge där jag kan använda många olika färger till vissa sektioner. Då hade det varit fiffigt om man kunde filtrera bitarna efter Stud.ios kostnadsbedömning för bitarna. På så vis kan man kostnadsoptimera bygget. 

Något som vet om det låter sig göras i Stud.io?

MrUzagi

Citat från: Jemanuelson skrivet 20 Mars 2023 kl. 13:26Tips om hur man filtrerar bitar?

Jag håller på med ett bygge där jag kan använda många olika färger till vissa sektioner. Då hade det varit fiffigt om man kunde filtrera bitarna efter Stud.ios kostnadsbedömning för bitarna. På så vis kan man kostnadsoptimera bygget.

Något som vet om det låter sig göras i Stud.io?
Man kan få Studio att visa ungefärligt pris i alla fall (finns under settings vilket pris som ska visas och om det är för nya eller begagnade bitar, eventuellt behöver man vara inloggad för att se priserna i UI:t sen). Beroende på var man tittar kan det vara färgkodat, mörkare gul text är dyrare, eller med ett eller flera dollartecken som indikation. Däremot tror jag inte att man kan filtrera på pris.

Exempel på hur det kan se ut när man valt en bit. Notera priset både i beskrivningen i underkant likaså dollartecknen i paletten. Håller man musen över färgerna i paletten så kan den visa priser där också.

StudioPrices.jpg

Jemanuelson

Jo, det har jag koll på (men tack ändå, fint förklarat)

Jag tänkte mer som ett generellt filter ungefär som på en nätbutik för kläder, typ visa mig alla herrskor storlek 45 för 600-900 kronor oavsett färg. 

Fast här då, t ex visa alla slopes 0,60-1,50 kronor oavsett färg. 

MrUzagi

Jag tror inte det går som programmet ser ut idag. Det går inte att söka på pris alls. Bara ID och beskrivning, och färg om du har en custom palette.

Någon får hemskt gärna motbevisa mig på den punkten f.ö. :D

andreaseldh

Håller på att bygga från en köpt beskrivning på Rebrickable, där upphovspersonen tyvärr har haft ett uppenbart felinställt krockskydd >:(

Men eftersom jag också är AFK (Away Från Klossar) några dagar, behöver jag er hjälp. Jag har inte ändrat krockskyddet sedan installationen och enligt Stud-io ska det gå att bygga enligt bilden. Men själv är jag mer tveksam. Kan någon provbygga i plast och bekräfta?

round_error.png

Myko

Går icke! Men det är nära, bygget sitter ihop, om det inte ska byggas nåt uppepå det där sen utan bara för dekoration så kan det funka beroende på hur purist man är. Man måste sätta 1x1 plate:n först.

cyberwilma

Citat från: andreaseldh skrivet 20 Mars 2023 kl. 23:06Håller på att bygga från en köpt beskrivning på Rebrickable, där upphovspersonen tyvärr har haft ett uppenbart felinställt krockskydd >:(

Men eftersom jag också är AFK (Away Från Klossar) några dagar, behöver jag er hjälp. Jag har inte ändrat krockskyddet sedan installationen och enligt Stud-io ska det gå att bygga enligt bilden. Men själv är jag mer tveksam. Kan någon provbygga i plast och bekräfta?

round_error.png
Kan det funka med en 24866 (fembladiga blomman)? De finns inte i svart, jag vet ju inte om det är viktigt.
Insnöad på modulhus, i färd med att bygga om alla set till hela byggnader.

andreaseldh

Citat från: cyberwilma skrivet 21 Mars 2023 kl. 13:35Kan det funka med en 24866 (fembladiga blomman)? De finns inte i svart, jag vet ju inte om det är viktigt.

Vet inte, jag är fortfarande AFK. Nej färgerna på det färdiga bygget är helt annorlunda. Det ska illustrera lockigt hår på en BrickHead och tanken är alltså att dölja krysshålet. Läs mer i en annan tråd.

lockar.png

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: andreaseldh skrivet 20 Mars 2023 kl. 23:06Håller på att bygga från en köpt beskrivning på Rebrickable, där upphovspersonen tyvärr har haft ett uppenbart felinställt krockskydd >:(

round_error.png

Det funkar verkligen inget vidare.
IMG_20230322_080049.jpg
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Myko