Stud.io (nytt LEGO-byggar-program)

Startat av Teabox, 31 Oktober 2016 kl. 13:35

Föregående ämne - Nästa ämne

janho

Däremot funkar det att sätta 2x2:an mellan fyra 1x1:an. Den når inte botten men den sitter fast och går att ta bort utan problem. Intressant teknik i alla fall...

20230322_122646.jpg

Godtfred

Går aningens bättre med den 4-bladiga blomman.

andreaseldh

Citat från: Godtfred skrivet 22 Mars 2023 kl. 12:49Går aningens bättre med den 4-bladiga blomman.

Fungerar helt och hållet, eller bara mindre dåligt?

Godtfred

Aningens bättre bara. Inte perfekt.

MrUzagi

Citat från: Jemanuelson skrivet 26 Mars 2023 kl. 19:46Jag lyckas inte reda ut hur man byter namn på submodeller i Stud.io. Någon som har koll?
Högerklicka på subgruppen i listan till höger och välj rename. Du kan inte var inne i edit- eller view-läget för subgruppen du vill byta namn på dock. Så det bästa är om man klickar på "Return to main model" så man är "högst upp".

Jemanuelson

Citat från: MrUzagi skrivet 26 Mars 2023 kl. 20:35
Citat från: Jemanuelson skrivet 26 Mars 2023 kl. 19:46Jag lyckas inte reda ut hur man byter namn på submodeller i Stud.io. Någon som har koll?
Högerklicka på subgruppen i listan till höger och välj rename. Du kan inte var inne i edit- eller view-läget för subgruppen du vill byta namn på dock. Så det bästa är om man klickar på "Return to main model" så man är "högst upp".

Ah, tack! Jag har förtvivlat försökt högerklicka inne i droplisten med submodellerna...

MrUzagi

Citat från: Jemanuelson skrivet 26 Mars 2023 kl. 21:06Ah, tack! Jag har förtvivlat försökt högerklicka inne i droplisten med submodellerna...

Mjo, det tog ett tag innan jag hittade rätt också. :)

Jemanuelson

Någon mer än jag som har problem med Stud.io efter senaste uppdateringen? 
Programmet fastnar på 99% när den laddar databasen. 

andreaseldh

Ozp

Jemanuelson

Citat från: Ozp skrivet 04 Juni 2023 kl. 10:45Här är en som hade samma problem men lyckades lösa det https://forum.bricklink.com/viewtopic.php?f=4&t=9102&sid=34d3d1c963bf581d61cfa2b6396ce8c3
Jag lyckades aldrig får din länk att funka, men hittade denna lösning:
https://forum.bricklink.com/viewtopic.php?f=3&t=9090&sid=79e0dd77d5a1ec99b5429681eb0a4417

Så om någon mer har problem med att Stud.io fastnar vid start, så kan detta vara lösningen. Verkar vara tillagda paletter i mappen Bucket som kan börja strula. 

andreaseldh

Hur ställer man in rattarna vid rendering så att Curved Slope 15068 inte bara blir två flata ytor?
Silence_WIP_03.png

Cleefuzz

Citat från: andreaseldh skrivet 10 Augusti 2023 kl. 23:46Hur ställer man in rattarna vid rendering så att Curved Slope 15068 inte bara blir två flata ytor?
Om det går att göra det, så skulle jag också gärna vilja veta hur man bär sig åt. Bara antog att det var en begränsning i programmet som man fick leva med.

andreaseldh

Citat från: andreaseldh skrivet 10 Augusti 2023 kl. 23:46Hur ställer man in rattarna vid rendering så att Curved Slope 15068 inte bara blir två flata ytor?

Ny info i ämnet: Denna bild från 2019 har snygg rundning!