Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

10255 Assembly Square

Startat av o0ger, 17 Oktober 2016 kl. 19:16

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Första intrycket: Bra parts pack.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Tektor

Jag gillar att Lego flörtar så med oss AFOL just nu. "Greeble trail"-kartan till vandraren i minifigurserie 16, och nu det här.

Cafe corner!

Snygg modelljärnväg.

Visst är det en folkabuss? Kan vara en Parisian Restaurant på hyllan också (grön 1x1 med blått tak, syns på andra bilder).
EDIT: Nu såg jag att o0ger redan hade listat referenserna till andra set. :)

Joacim

Ett givit köp, samma här köper i stort sett bara modulhusen som färdiga modeller. När kan man förboka ::)

Stigge72

Äntligen kan man bygga Monty Pythons djuraffärsscen på "riktigt". :)

o0ger

Citat från: Tektor skrivet 18 Oktober 2016 kl. 08:11
Jag gillar att Lego flörtar så med oss AFOL just nu. "Greeble trail"-kartan till vandraren i minifigurserie 16, och nu det här.
Ja :) Enligt filmen så är det väl en AFOL som bor i den lägenheten. Därav Folkabussen, Modulhuset och Eiffeltornet osv.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Perhed

Citat från: Wineyard skrivet 17 Oktober 2016 kl. 21:04
Mycket fint hus!

Citat från: Skafte skrivet 17 Oktober 2016 kl. 19:55
Citat från: Vibora skrivet 17 Oktober 2016 kl. 19:41
Ska vi gissa att Jamie knyter ihop säcken och har designat sitt sista modulhus?!

Ja, han sa ju i Skærkbæk att han blivit chef för avdelningen, så det är väl risk för det.
Modulars är i princip det enda lego-set jag köper numera, skulle vara en sorg om serien knyts ihop  :-\

Fick en känsla av detta bygget att det blir en remake på cafe corner nästa år. Får se hur den besannas. Förhoppningsvis både en remake och ett nytt modulhus.
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

Manne

Någon som hittat någon bild där dom satt ihop två set? Dvs dragit ut på det.

Med vänlig hälsning, Manne

Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Peter S

Citat från: Manne skrivet 18 Oktober 2016 kl. 10:29

Nu är du snabb... Det är väl bara Legos officiella bilder ännu? Vad jag vet har ingen fått själva setet.

Manne

Citat från: Peter S skrivet 18 Oktober 2016 kl. 11:13
Citat från: Manne skrivet 18 Oktober 2016 kl. 10:29

Nu är du snabb... Det är väl bara Legos officiella bilder ännu? Vad jag vet har ingen fått själva setet.

Tänkte mer att någon med kunskaper i bildbehandling hade klippt o klistrat lite. Inte tagit kort på sitt set..

Mannesalt, on Flickr

CopMike

Kwagge

En till från samma länk som Copmike..

Manne

Citat från: Kwagge skrivet 18 Oktober 2016 kl. 15:30
En till från samma länk som Copmike..

Nu kommer vi någonstans, sen är nästa steg att flytta på ordningen så alla hushalvorna kommer på rätt plats , så grönt i mitten o sen huset med tornen på höger sida båda halvorna då en spegelbyggd. Och sen samma sak med caféet på vänster sida.. , då får vi hyfsade stora hus med ett torg i mitten ..

Mannesalt, on Flickr

Manne

På danska sidan visar priset 2099dk

Mannesalt, on Flickr