Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

10255 Assembly Square

Startat av o0ger, 17 Oktober 2016 kl. 19:16

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Jamie Berard har (något krystat) petat in detaljer från alla de tidigare modulhusen i detta bygge:

10182 Café Corner
– Café on corner of plaza w/coffee mug sign
– Yellow and white striped awnings
– Micro version of CC on apartment shelf
– Printed tile to represent CC Box
– Corner door built using turntables
– Cherries in trash
– Green Baseplates

10190 Market Street
– Micro version of MS on apartment shelf
– Bakery is linked to croissant sign from MS

10185 Green Grocer
– Micro version of GG on apartment shelf
– Rooftop BBQ
– Sand Green color of mid-building
– Updated baby pram (now including baby!)

10197 Fire Brigade
– Rooftop door access
– Kitchen in apartment

10211 Grand Emporium
– Detailing around roof above Dance Studio
– Wedding cake to go with wedding outfits in GE Window

10218 Pet Shop
– Parrot in flower shop & Chihuahua
– Sand Blue color of Music/Dance Studios
– Windows for Music/Dance Studios shared with PS

10224 Town Hall
– Tower roof style shared with TH
– Wedding cake for married couple in TH
– Flower shop for married couple in TH

10232 Palace Cinema
– Center of pattern in front of Cafe shared with PC
– Vertical line wall texture from PC is used for interior of Music/Dance studios

10243 Parisian Restaurant
– Black roof of middle building in similar style to PR
– White Croissants in Bakery
– Fold out sofa similar to fold down bed
– Greenery on pergola between café and flower shop

10264 Detective's Office
– Mirror
– Candy/cookie source is Pastry Shop
– Nougat color of Dentist office

10251 Brick Bank
– Portrait of Bank Manager in photo studio
– Trans-Green and clear glass in Flower Shop
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Manne

Intrycket känns helt ok , men efter en stund så inser man att det är ganska små byggander som sådana , höjdmässigt verkar det träffa bra mot befintliga nyare modulhus, önskade att torget hade varit bredare så hela bygget hade varit 64 studs i sidled istället för 48, o att husen hade fått lite mer yta/Volym..

Är jag tidigt ute med bottenplattan 😆

Med vänlig hälsning, Manne

Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Vibora

Ska vi gissa att Jamie knyter ihop säcken och har designat sitt sista modulhus?!

Lordflintstone

För mig blir det köp även om jag hade hoppats på något större, många roliga tillbehör.
Min sån vill leka med denna redan nu.
Det bästa är att min största börjar komma upp i den åldern att man kan försiktigt  tillåta honom leka med pappas Lego, han har fattat skillnad på "samlar" Lego och eget Lego.

Lordflintstone

Citat från: Vibora skrivet 17 Oktober 2016 kl. 19:41

Ska vi gissa att Jamie knyter ihop säcken och har designat sitt sista modulhus?!

Varje gång jag ser en presentation video vill jag ha mer.
Tycker det kan gå igenom lite nogrannare och lugnare, det är väll bara vi nördar som kållar ändå.

Kwagge

i slutet visar Jamie de nya bitarna, dörramen var ju cool

Tie Fighter

Åh vilken snot-bit, den har man saknat!

Skafte

Ja, han sa ju i Skærkbæk att han blivit chef för avdelningen, så det är väl risk för det.

Manne

Känns som han är grymt stressad , kafferast ?
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

dalle

Citat från: Skafte skrivet 17 Oktober 2016 kl. 19:55

Ja, han sa ju i Skærkbæk att han blivit chef för avdelningen, så det är väl risk för det.

Han är chef för Creator och architecture avdelningen.
Har alltid tyckt att det är synd när företag för att visa uppskattning till deras bästa kreatör gör den till chef.

dalle

Citat från: Tie Fighter skrivet 17 Oktober 2016 kl. 19:55
Åh vilken snot-bit, den har man saknat!

Den biten har jag önskat mig i flera år. En given bulkbit om ni frågar mig. Hoppas den går att få i nästa bulkrunda. Ja om det nu blir någon är bäst att brasklappa.

Perhed

Alltid kul att leta efter Jamies roliga och udda lösningar. Thors hammare är en personlig favorit i första anblicken.
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

Wineyard

Mycket fint hus!

Citat från: Skafte skrivet 17 Oktober 2016 kl. 19:55

Modulars är i princip det enda lego-set jag köper numera, skulle vara en sorg om serien knyts ihop  :-\

BeardedNerd

Sanslösa nya bitar. Hörntiles både rundade och diagonala, plus 4x4 hörntiles. Valvbågen i svart och pelarfnurran i vitt. Hörndörrkarm. Och så en massa halvrundade 1x1 tiles (tidigare bara på folkan), 1/4 1x1 tiles och så förstås SNOT-biten med två studs på sidan.

Sen ska den bara kosta 2099 DKK, så vi kanske till och med kan hoppas på ett pris under 2500 kr!

Jag stör mig lite på att jag har byggt typ alla de där butikerna redan - tandläkare, bageri, musikaffär och blomaffär - men den kommer att passa utmärkt i min stad.