SHIPtember 2016! - är du med?

Startat av o0ger, 16 Augusti 2016 kl. 11:31

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Oj, redan klart (nästan). Jag har inte ens börjat bygga. Å andra sidan har jag behövt riva väldigt mycket för att säkerställa att jag har bitar.

Om fartyg på vatten säger man svinrygg och kattrygg på svenska. Tror dock inte problemet finns in rymden.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kattrygg
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Cakeman

Citat från: Ozp skrivet 02 September 2016 kl. 07:41

Snygg bro =)

Förhoppningsvis ska den överbrygga avståndet mellan inspirationen och det färdiga rymdskeppet  ;D

drdoddo

Då kör vi! Haha! Stabilt yttre skrov så inga funderingar kring stomme. Dock sväljer den en hel del röda bitar...
SHIPtember WIP day 1 by Andreas Lenander, on Flickr
SHIPtember WIP day 1 (2) by Andreas Lenander, on Flickr

o0ger

Test av EL-wire och skrov. Har bytt några stabila ben också. Just nu kan jag fortfarande flytta benen framåt och bakåt på bygget och fästa dem med technic-axlar.

SHIPtember WIP by o0ger, on Flickr
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Det blir snyggt med belysningen. Hur bra lyser den upp när det är mörkt?

Anders67

EL-wire är en cool belysning - och sedan ser ditt bygge ut att bli häftigt - landningsdockan blir ju bra!
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

o0ger

Citat från: Magnus den store skrivet 03 September 2016 kl. 08:58
Det blir snyggt med belysningen. Hur bra lyser den upp när det är mörkt?
Ja, den är snygg. Den lyser dock inte upp så bra. Det ska mer användas som en snygg detalj tror jag. Nu kör jag iofs på batteri. Man kan köpa till adapter och då ska den kunna lysa mer.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Så här ser det ut i mörker ;)

Magnus den store

Ja, ja, såg att det är elektroluminicent tråd. Den syns och den är bra för att markera konturer à la Tron. Däremot kan det blir svårt att få den att lysa något som riktad belysning. Jag la en beställning på vit och blå tråd.

drdoddo

drdoddo

Det här går ju betydligt snabbare än jag trott! Bilder från dag 2 samt dag 3 (egentligen dag 2 men slutade med att jag satt till kl 2 inatt så tekniskt sett är det ju dag 3... :o). I stort sett klar med grundstrukturen och har börjat greebla (yay!) en hel del. Motorn längst bak börjar också ta form, fixar bilder på denna imorgon tror jag. Den e riktigt stabil och har riktigt hög swosh-faktor ;) Tankar?
SHIPtember WIP day 2 (1) by Andreas Lenander, on Flickr
SHIPtember WIP day 3 (1) by Andreas Lenander, on Flickr
SHIPtember WIP day 3 (2) by Andreas Lenander, on Flickr

Magnus den store

Bah, en till sprinter! Snyggt klossat är det i alla fall. Ser ut som du byggt med plates i botten och fyllt på med bricks (studs upp)? Man ska inte förringa clutch power. En annan har bara börjat och jag redan fastnat.

drdoddo

Citat från: Magnus den store skrivet 03 September 2016 kl. 10:23
Bah, en till sprinter! Snyggt klossat är det i alla fall. Ser ut som du byggt med plates i botten och fyllt på med bricks (studs upp)? Man ska inte förringa clutch power. En annan har bara börjat och jag redan fastnat.
Haha! Helt rätt, det är byggt med plates i botten och sen studs upp hela vägen. Blev betydligt mer stabilt än jag trott från början, svårigheten är väl om man vill ändra något typ i mitten... :o

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Magnus den store skrivet 03 September 2016 kl. 09:54
Ja, ja, såg att det är elektroluminicent tråd. Den syns och den är bra för att markera konturer à la Tron. Däremot kan det blir svårt att få den att lysa något som riktad belysning. Jag la en beställning på vit och blå tråd.
Var går det att beställa?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Anders67

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 03 September 2016 kl. 11:16
Citat från: Magnus den store skrivet 03 September 2016 kl. 09:54
Var går det att beställa?
http://www.stylingwebben.se/belysning-for-fordon/el-wire-belysning
http://www.promixsweden.se/dekorationsmaterial/mini-ljus-slingor-ljusslang/led-tradljus
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien