Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

MOD/MOC Apoteket CC hus.

Startat av Manne, 05 Augusti 2016 kl. 11:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Manne

Citat från: Ozp skrivet 06 Augusti 2016 kl. 21:32
Jag gillar tv:n. Din idé?

Ja faktiskt , det är min idé.. Hittade en bild på nätet som jag utgick från lite, gillade stilen på tven då jag ville få till en äldre modell.

Som tur var har jag ju köpt BrickBanken o ghostbusters huset, benen på tven är överblivna bitar från dom två setten.

Myrornas krig var för att få till en trevlig effekt/tanke istället för en avstäng variant..

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

andreaseldh

Citat från: Manne skrivet 06 Augusti 2016 kl. 22:06
Myrornas krig var för att få till en trevlig effekt/tanke istället för en avstäng variant..

Tycker jag också! Ett annat alternativ är en testbild, denna borde gå att bygga i Lego.

Eigenbrötler

Snyggt!

Jag sitter och tittar och tittar, och en del av det kändes bekant, det känns som den ordern jag skickade senast till dig var till det där bygget, stämmer det? :D
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Manne

Citat från: andreaseldh skrivet 06 Augusti 2016 kl. 23:34
Citat från: Manne skrivet 06 Augusti 2016 kl. 22:06

Tycker jag också! Ett annat alternativ är en testbild, denna borde gå att bygga i Lego.

Ja nu när du skriver testbild så får jag ha det i huvudet till en annan gång.. Även det är ju klockrent även det.. Försökte förklara myrornas krig för barnen när dom såg bygget, kommentarerna var , såg man på det ?, mitt svar , man vaknade ibland upp till det 😆.

Mannesalt, on Flickr

Manne

Citat från: Eigenbrötler skrivet 07 Augusti 2016 kl. 00:08
Snyggt!

Jag sitter och tittar och tittar, och en del av det kändes bekant, det känns som den ordern jag skickade senast till dig var till det där bygget, stämmer det? :D

Det stämmer.. En del bitar är med i huset, absolut , sen lite bitar till ett annat bygge med.

Mannesalt, on Flickr

Sockerbit

Fint hus med massor med snygga inredningsdetaljer. Fina färgval på mönster och möbler!

Teabox

Snyggt. Inredningen var väldigt inspirerande :)

Manne

Citat från: Sockerbit skrivet 07 Augusti 2016 kl. 08:54
Fint hus med massor med snygga inredningsdetaljer. Fina färgval på mönster och möbler!

Tackar.. Ville få till insidan lika bra som utsidans utsmyckningar, sen gillar jag färgerna som är lite utanför legos rött/blått/gult så mycket Dark tan/green med inslag av dom mer glada färgerna..

Mannesalt, on Flickr

Manne

Citat från: Teabox skrivet 07 Augusti 2016 kl. 09:31
Snyggt. Inredningen var väldigt inspirerande :)

Tackar.. Kul om det kan inspirera till fler byggen..

Mannesalt, on Flickr

Laggeman

Efter att ha sett detta hus IRL så kan jag bara säga att det är än grymmare att kika på när man ser hela bygget framför sig, riktigt nära. :)
Fantastiskt bra jobbat Manne, ser fram emot att få guidning när jag väl ska dra igång mitt snabbköp längre fram.  :D
Distrubutör för TUPPERWARE i Skåne (, Öland, Gotland & Blekinge).

Manne

Citat från: Laggeman skrivet 08 Augusti 2016 kl. 13:14
Efter att ha sett detta hus IRL så kan jag bara säga att det är än grymmare att kika på när man ser hela bygget framför sig, riktigt nära. :)
Fantastiskt bra jobbat Manne, ser fram emot att få guidning när jag väl ska dra igång mitt snabbköp längre fram.  :D

Tackar..

Alltid kul med beröm för byggena man gör. Du får börja samla bricks till din kommande fasad, vilken färg det nu blir.

Mannesalt, on Flickr

Manne

Ska försöka få i någon liten led innan detta ska visas i Ängelholm nu i helgen är det tänkt..

Mannesalt, on Flickr

SuperMario

Imponerande snyggt!

Bra klossat!

Manne

Citat från: SuperMario skrivet 07 Oktober 2016 kl. 10:06
Imponerande snyggt!

Bra klossat!

Tackar!

Mannesalt, on Flickr