[MOC] Houdinis Water Toruture Cell

Startat av byStfn, 18 Juli 2016 kl. 21:35

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Citat från: Peter S skrivet 21 Juli 2016 kl. 13:00
Jag vill inte se döingar på scen, ens om de bara spelar.

Men förr i tiden var ju Teller lite som Kenny i South Park - alla vet att han dör i slutet. Men visst, det är väl inte för alla. Jag tror snarare jag har en fäbless för det :)

Stigge72

Citat från: byStfn skrivet 22 Juli 2016 kl. 11:24
Citat från: Peter S skrivet 21 Juli 2016 kl. 13:00
Jag vill inte se döingar på scen, ens om de bara spelar.

Men förr i tiden var ju Teller lite som Kenny i South Park - alla vet att han dör i slutet. Men visst, det är väl inte för alla. Jag tror snarare jag har en fäbless för det :)
Jag minns ett SP-avsnitt när alla på slutet känner att det är något som är fel, men ingen kan riktigt sätta fingret på vad... Kameran zoomar in den högst levande Kenny, som är den enda som inser vad som är annorlunda, och hans fullkomligt förskräckta min.

Peter S

Tror aldrig jag sett ett South Park-avsnitt längre än de två minuterna det tar att bestämma sig för att byta kanal...

andreaseldh

Jag gillar South Park, men om jag råkar hamna på sport när jag zappar så känns det som att jag aldrig kan byta kanal tillräckligt snabbt!

Peter S

Ber om ursäkt för allt OT härinne, men viss koppling har det till tortyr iallafall... Sport kan vara så många olika saker, men fördummande lag-/boll(puck-)sporter hoppar jag gärna över.

byStfn

Citat från: Peter S skrivet 24 Juli 2016 kl. 14:59
Ber om ursäkt för allt OT härinne, men viss koppling har det till tortyr iallafall... Sport kan vara så många olika saker, men fördummande lag-/boll(puck-)sporter hoppar jag gärna över.

Jag är helt med på kopplingarna! Vad som i allra högsta grad kan vara tortyr är taffligt trolleri, men det håller sig P&T borta från. Även Houdini, vad jag hört :) (Back on topic!!)

Peter S

Tommy Cooper balanserade på gränsen mellan plågsamt och genialt. Man visste aldrig om man skulle skratta eller gråta.

byStfn

Citat från: Peter S skrivet 25 Juli 2016 kl. 12:03
Tommy Cooper balanserade på gränsen mellan plågsamt och genialt. Man visste aldrig om man skulle skratta eller gråta.

Och Tommy Cooper har faktiskt gjort en voice-over för en gammal Lego-reklam! Full Circle!

andreaseldh

Ja, det viktigaste med trolleri är ju faktiskt inte själva tricket, utan hur man gör det. Ett trick som verkligen alla gör är ju ringarna som sitter ihop eller lossnar magiskt.

När Tommy Cooper gjorde det, misslyckades han som vanligt och allt fastnade i ringarna. All rekvisita på scenen, näsdukar, spelkort m.m. och till slut även en stor klädhängare och en resväska från hans loge!

Claes Eriksson i Galenskaparna hade fått lära sig tricket av Carl-Einar Häckner, som en födelsedagspresent. Han gjorde det som en sång.

byStfn

Kanske dags för en trolleri-tråd i offtopic-delen ;)

andreaseldh

Ja, kanske det. Vad anser förresten du som är i branschen om baksidan på set 41001?

byStfn

Citat från: andreaseldh skrivet 26 Juli 2016 kl. 01:03
Ja, kanske det. Vad anser förresten du som är i branschen om baksidan på set 41001?

Det är ju givetvis inte så allvarligt men det hade varit roligare att funktionen hade varit dold och först avslöjas för den som bygger när denne bygger..