Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

GBC Musikmaskin

Startat av andreaseldh, 12 juli 2016 kl. 21:14

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Mitt längsta stycke hittills, 4'33'' av John Cage!


AndersI

Kan det stycket verkligen framföras utan publik?

canuckwannabe

Citat från: AndersI skrivet 23 september 2022 kl. 09:59Kan det stycket verkligen framföras utan publik?


Bara om man stämmer ner så att A blir 433 Hz i stället för 440 Hz. Annars så blir det lite för "poppigt" för att avnjuta på egen hand.

andreaseldh

Citat från: AndersI skrivet 23 september 2022 kl. 09:59Kan det stycket verkligen framföras utan publik?

Citat från: canuckwannabe skrivet 23 september 2022 kl. 14:59Bara om man stämmer ner så att A blir 433 Hz i stället för 440 Hz. Annars så blir det lite för "poppigt" för att avnjuta på egen hand.

Ja, det tycker jag men nej, jag tror inte omstämningen är nödvändig. Här är tre andra tolkningar, varav två är utan närvarande publik. Vi som ser videorna är ju faktiskt publik!




Men apropå omstämning, kolla in denna video om hur Janet Jacksons musik förstör datorer:
https://www.youtube.com/watch?v=-y3RGeaxksY

andreaseldh

Citat från: canuckwannabe skrivet 23 september 2022 kl. 14:59Bara om man stämmer ner så att A blir 433 Hz i stället för 440 Hz. Annars så blir det lite för "poppigt" för att avnjuta på egen hand.

NUU fattar jag! ;)

andreaseldh

Den brukar kallas Världens mest kända Julsång, Stilla natt!


andreaseldh

#171
Efter stora problem på söndagen att få drivningen att fungera, var det bara att inse att det inte går att patcha längre utan här krävs en ombyggnad från grunden! Min säkerhetsanordning fick ge vika för en driftsäkrare koppling.

20230430_105049_bearbetad.jpg

Enda nackdelen är att man inte längre kan handköra, men en fördel är att man kan backa.

andreaseldh

Arbete pågår med Theoz: Mer av dig och här är skylten! Färgvalet är från hans hemsida.
Theoz_skylt.png

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.