Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Ny börjar EM

Startat av Svensture, 10 Juni 2016 kl. 16:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Svensture

Idag börjar som de flesta kanske vet EM i fotboll, min pepp inför mästerskapet är stor! Sverige spelar först på måndag och i sista gruppspelsmatchen möter vi Belgien. De som är intresserad av fotboll vet att Belgien är ett riktigt bra lag med en hel del profiler som jag tyckte var roliga att gestalta i Lego och självklart de svenska spelarna också. Numren på spelarna stämmer såklart :)

dalle

Bra stämning både på plan och läktaren.
Landet Sverige spelar mot heter nog Belgien.  Fortfarande ett bra landslag.

Svensture

du har rätt Dalle :) har varit inne å lagt upp bilder på instagram å var lite inne i engelskan :) Ja med fifa ranking 2 så antar jag de är favoriter till guldet för många.

Peter S

lingonfil

Jag gillar klacken! Vem är det som skadat sig?

Hur har du fixat tröjorna?

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: lingonfil skrivet 10 Juni 2016 kl. 19:16

Bilden heter "Kim Källström.jpg".
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Clarmo

Fellaini går det inte att ta miste på. Snyggt klossat!

Sockerbit

Kul och snyggt bygge med massor med detaljer. Gillar tröjorna och klacken är ju helt underbar!

Svensture

Det är faktiskt inte Kim som skadat sig, men han driver bollen. Jag skrev ut tröjorna före jag visste vilka nummer som skulle användas i Sveriges trupp så det blev en tabbe när det visade sig att keepern Robin Olsen fick nr12 :) så han fick helt enkelt skada sig och bli utburen på bår :)
Tröjorna är utskriva som dekaler, har suttit och pillat i GIMP och skapat egna versioner av Sveriges och Belgiens tröja.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Svensture skrivet 10 Juni 2016 kl. 21:55

Det är faktiskt inte Kim som skadat sig, men han driver bollen. Jag skrev ut tröjorna före jag visste vilka nummer som skulle användas i Sveriges trupp så det blev en tabbe när det visade sig att keepern Robin Olsen fick nr12 :) så han fick helt enkelt skada sig och bli utburen på bår :)
Tröjorna är utskriva som dekaler, har suttit och pillat i GIMP och skapat egna versioner av Sveriges och Belgiens tröja.
Ok, fel av mig. Jag antog att killen med bollen inte kunde vara Kim eftersom Zlatan står så nära ...
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

andreaseldh

Jag visste inte att Harry Potter hade slutat med quidditch och börjat med fotboll istället, för Belgien dessutom!

Svensture

Citat från: andreaseldh skrivet 12 Juni 2016 kl. 00:51
Jag visste inte att Harry Potter hade slutat med quidditch och börjat med fotboll istället, för Belgien dessutom!
Eller hur, fotboll för trollkarlen  :) Kan väl motivera det med att han är trollkarl på planen  ;)
Hittade inget bra hår för Hazard så fick bli Potters frilla