Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

En Biblioteks-vinjett.

Startat av Teabox, 11 Maj 2016 kl. 11:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Hade inte tänkte skapa en tråd för detta bygget då jag inte har något story till alls för det (ännu iaf). Men iom att det fick en del uppmärksamhet på Flickr så kanske ni också vill se bygget :)

A Scene in a Library by Teabox (henrik_zwomp), on Flickr

Joacim

Illuwatar

Ett snyggt bygge behöver ingen story - inte för min del i alla fall...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

jalex

Snyggt! Fönstrena gillar jag framförallt, särskilt det att det lyser genom några diffusa byggnader.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Memmla

Riktigt fint. Och håller med om att det var en snygg detalj med husen i bakgrunden.

Sockerbit

Citat från: Illuwatar skrivet 11 Maj 2016 kl. 12:30
+1, otroligt vackert!

AndersI

Riktigt snyggt! Vinklar, fönster, hyllor, prydnader.

Jag fick verkligen anstränga mig för att hitta något att klaga på, men om det vore mitt bygge skulle jag flytta en plate till ovanpå mönstret, enligt bild. Asymmetrin med gränsning till plate i underkant och brick i överkant stör [mig].
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

swestar

Citat från: Illuwatar skrivet 11 Maj 2016 kl. 12:30
+1
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Tektor

Riktigt läckert med fönstret! Det sätter liksom hela bygget på plats.

mordatre

Stora böcker.  ;)
Väldigt skön känsla över bygget tack vare bra fotografering och ljus. Riktigt snyggt.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Sollan

Snyggt! Gillar speciellt ljusstaken och fönstren som skapar en väldigt speciell stämning:D

Stigge72

Riktigt stiligt.

Många fina detaljer. Jag gillar t ex hur det är precis lagom mycket brick bricks, en inte helt lätt avvägning, tycker iallafall jag, men det blir väldigt snyggt när det blir rätt.

Teabox

Tack för komplimangerna :)

Magnus den store

Du har fått till en del fina detaljer men min favorit är där golvet ansluter mot bokhyllorna. Gillar när hålrum och springor täpps igen på ett genomtänkt sätt.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

SvanteOlof

jag förstår inte helt hur hyllorna möter golvet. det ser omöjligt ut. jag förstår att hyllorna glider de bruna tilesen på golvet. men just det första hörnet eller alltså det närmaste hörnen av hyllorna förstår jag inte. vad är det jag ser?

(snyggt är det verkligen)
ordvits: studsmatta = 4186