Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

En Biblioteks-vinjett.

Startat av Teabox, 11 Maj 2016 kl. 11:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

De tre platesen längst ner på hyllan är antagligen wedge plates vilket gör att de kan mötas på det där viset.

SvanteOlof

hmm. du menar som går innåt så de inte krockar med den första tilen som möts? ja ifs.
ordvits: studsmatta = 4186

Myko

AndersI

Det är förmodligen wedge plate (ingen kontakt med bricklink just nu, så ingen bild) på undersidan...

Nu gjorde jag det igen - svarade utan att läsa hela tråden först.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Teabox

Korrekt. Det är wedge plates. Samma som syns i framkanten om jag minns rätt.

ByggareDan

Fint litet bygge som ser så mycket större ut tack vare utvikta sidor och "byggnaderna/landskapet" utanför fönstret.
Golvet möter hyllorna är ju riktigt smart och snyggt byggt som flera konstaterat.

Såg att detta bygge också var med på Bricknerd.

/ByggareDan

robban

Mycket snyggt byggt och bra fotat, toppen
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

footos

Peter S

Citat från: SvanteOlof skrivet 12 Maj 2016 kl. 13:52
jag förstår inte helt hur hyllorna möter golvet. det ser omöjligt ut. jag förstår att hyllorna glider de bruna tilesen på golvet. men just det första hörnet eller alltså det närmaste hörnen av hyllorna förstår jag inte. vad är det jag ser?

(snyggt är det verkligen)
Kanske är det wedgeplates som ligger närmast biblioteksgolvet?

Teabox

Citat från: Peter S skrivet 07 Juni 2016 kl. 14:10

Stämmer bra det och nu har du också gjort misstaget att inte läsa hela tråden innan du skriver ett svar  ;D

Peter S

Citat från: Teabox skrivet 07 Juni 2016 kl. 16:35
Citat från: Peter S skrivet 07 Juni 2016 kl. 14:10

Stämmer bra det och nu har du också gjort misstaget att inte läsa hela tråden innan du skriver ett svar  ;D
Ja, det är obegripligt! Har inträffat en gång tidigare för mig när jag var ny på forumet. Jag tror att det är kombinationen av 1. En intrikat fråga 2 längst ner på sidan som 3. lockar till att själv klura och 4. bli så lycklig när man kommer på det att man bara måste basunera ut det.
Hade helt missat detta bygge innan det hamnade på "månadens bygge". Månntro spelar forumet ett spratt ibland?