[MOC][Mästerbyggare 2016] (Hus 2 eller snarare) Gotisk katedral

Startat av Wineyard, 27 April 2016 kl. 22:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Wineyard

En liten uppdatering, i form av en vinjett(från de mer kompletta delarna):

Jimpen

Ornamentiken, valven....du slutar inte att imponera.

Lordflintstone

det jag älskar med att kolla in mästerbygda byggen är aha upplevelsen när man ser tekniker och tänker varför har jag inte tänkt på det.

Zilmrud

Citat från: Wineyard skrivet 07 December 2016 kl. 13:59
En till WIP-bild. Denna gång i ABS :)

Citat från: Wineyard skrivet 13 December 2016 kl. 12:33

Awsome!!!!! Så sjukt snyggt! Så grymt detaljarbete!
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Emma

Otroligt najs bygge!

Du byter väl ut de blå technic-pinsen mot grå sen?
Region Mitten

Nybohov Creation Ltd.

Stiligt!

På den här nivån får man vara lite petig. Plate 1 x 1 med clip i valvet över fönstret är av olika typ och de två av den nyare varianten sitter med olika sidor utåt.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Jimpen

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 14 December 2016 kl. 18:04
Stiligt!

På den här nivån får man vara lite petig. Plate 1 x 1 med clip i valvet över fönstret är av olika typ och de två av den nyare varianten sitter med olika sidor utåt.

Haha! Det är helt korrekt, både anmärkningen i sig och att vi måste hålla den gode Wineyard på tå. Förväntningshorisonten sätts utefter var han själv lagt ribban! :)

andreaseldh

Mycket vackert! Varifrån kommer tiggarens filt?

malmen

Wineyard

Tackar hörni! Era ord värmer!
Citat från: Emma skrivet 14 December 2016 kl. 12:57
Du byter väl ut de blå technic-pinsen mot grå sen?
Förhoppningsvis syns de inte när jag är klar med bygget (men jag har lite lätt brist på mina pins i lbg)
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 14 December 2016 kl. 18:04
Man får absolut vara petig! Att det är olika typer kommer förhoppningsvis att förändras så småningom :) (är dock väldigt irriterande att de nya ser olika ut på olika sidor)

Citat från: malmen skrivet 16 December 2016 kl. 13:31
Citat från: andreaseldh skrivet 16 December 2016 kl. 10:10
Mycket vackert! Varifrån kommer tiggarens filt?
Är det inte 18202 från ?
Precis!

drdoddo

Riktigt vackert! Om den riktiga varianten blir hälften så vacker som LDD-varianten börjar jag ångra att jag ens gav mig in i den här tävlingen, haha!

Wineyard

Kyrkans torn är numera i princip färdiga. Här är en grumlig instagrambild av dem :)

Lordflintstone

Citat från: drdoddo skrivet 31 December 2016 kl. 11:14
Riktigt vackert! Om den riktiga varianten blir hälften så vacker som LDD-varianten börjar jag ångra att jag ens gav mig in i den här tävlingen, haha!
Det är lugnt du kan kämpa i nybörjarkategorin och hoppas att fullplate inte gör något. ;)

dalle

Citat från: Lordflintstone skrivet 02 Januari 2017 kl. 13:28
Citat från: drdoddo skrivet 31 December 2016 kl. 11:14
Det är lugnt du kan kämpa i nybörjarkategorin och hoppas att fullplate inte gör något. ;)

Det finns pris till andra och tredje plats.

Ser förövrigt rätt bra ut.

Magnusengstrom

Citat från: Wineyard skrivet 13 December 2016 kl. 12:33

Ser bra ut.
Men dem små 1x1 clipsen som sitter på översta upp och ner V känns lite fel eller så är det bara jag.