[MOC][Mästerbyggare 2016] Kulturhuset

Startat av o0ger, 18 April 2016 kl. 21:54

Föregående ämne - Nästa ämne

Lordflintstone

Citat från: o0ger skrivet 06 Januari 2017 kl. 09:33
Kaos! :D

Jag försöker att hålla en lagom nivå av sortering. Mest för att det är så frustrerande att inte hitta det man letar efter.
Jo kreativeteten får en törn när man måste rota en massa! Ibland struntar man i en bit som man skulle vilja haft för man inte orkar leta fast man vet man sätt den.
Insåg denna byggomgång att det inte hins med att byggas mycket trots ayt jag hade egentid i fler dagar. Det betyder att jag måste tänka om och bygga någon timme här och där.
Detta innebär att jag nog måste krypa till korset och sortera bättre eftersom man inte kan rycka fram allt för en liten stunds byggande. Sorry nu kapade jag din tråd. ;)

o0ger

Taken snart klara!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Ha! Det trodde ni inte va!?  ;D
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Lordflintstone

Citat från: o0ger skrivet 18 Januari 2017 kl. 00:27
Awesome (ord som INTE är pesionerat än, myko)
Cola vinklar! 
En skitsak som du säker redan är på! Schackbrädet, den där vita platen som är ute på brädet skulle vara nice att byta med en jumper som en pjäs står på så blir det slätt ute på brädet.

o0ger

Citat från: Lordflintstone skrivet 18 Januari 2017 kl. 07:22
Citat från: o0ger skrivet 18 Januari 2017 kl. 00:27
Awesome (ord som INTE är pesionerat än, myko)
Cola vinklar! 
En skitsak som du säker redan är på! Schackbrädet, den där vita platen som är ute på brädet skulle vara nice att byta med en jumper som en pjäs står på så blir det slätt ute på brädet.
Ja, det var bara nåt jag slängde ihop igår. Jag skulle helst haft bara jumperplates. Inte helt säker på att schackbrädet får vara kvar.

Emma

Region Mitten

byStfn

Odidoma

Bra och snabbt jobbat! fantastiska vinklar!

Wineyard

Väldigt fint! Kul att se en legotolkning av mer moderna byggnader, de lyser ofta med sin frånvaro. För övrigt älskar jag att du lyft upp huset lite!

o0ger

Tack alla!

Jag är också nöjd med vinklarna, och kanske just därför som jag är lite osäker på schackbrädet. Det är för .... rakt.

Citat från: Wineyard skrivet 18 Januari 2017 kl. 15:51
Väldigt fint! Kul att se en legotolkning av mer moderna byggnader, de lyser ofta med sin frånvaro. För övrigt älskar jag att du lyft upp huset lite!

Kul att du såg det! Huset står lite semi-upphöjt. Marken är högre på ena halvan av huset. Jag hoppas på att det blir bra och att det passar bra med moduverse-vägar.

Bizzy78

o0ger

o0ger

Nu börjar jag faktiskt bli klar. Jag väntar fortfarande på ett gäng fönsterrutor som inte har kommit än. Hoppas de dyker upp innan fredag.

o0ger

Fotodags!

o0ger

Nu är jag faktiskt klar. Det känns kul att jag lyckades göra klart detta! Allt började med att jag fick en idé om att jag ville använda flygplansvingarna som tak till en stor byggnad. Här är det:

Lego Citys Kulturhus:

LEGO City - House of Culture by o0ger, on Flickr

Ca 4000 bitar.