[MOC][Mästerbyggare 2016] Kulturhuset

Startat av o0ger, 18 April 2016 kl. 21:54

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

Du gillar den där vingbiten, va? ;)
Var det inte du som byggde ett SHIP baserat på den också?
När man ser LDD-bilderna, så ser det ju klockrent ut. Hoppas att du får det färdigt (typ 3 december).

o0ger

Inte mycket uppdaterat i den här tråden på länge. Det har tyvärr inte hänt så mycket med detta bygge heller.

Jag håller på att riva en massa byggen och sorterar för att kunna sätta igång ordentligt. Tänker så småningom börja med att bygga moduverse-plattan för att se om jag behöver köpa några fler bitar till den.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Studley Heinsbergen

Kul med ett modernt hus! Även om jag älskar modulhusen som ges ut så är det lite för lätt att fastna i det tillbakablickande. Detta hamnar väl förvisso någonstans på 90-talet, men med legomått med är det ju snudd på avant-garde...

Funderat kring snörasskydd på det där taket? Om du behöver ytterligare en utmaning i projektet.

Apropå första bilden i tråden; jag har en snarlik lösning till entrétrappa liggande från ett gammalt projekt som aldrig riktigt förlöstes. Jag tar det som en fjäder i min hatt att vi har halkat kring samma idéer. :)

o0ger

90-talet? Näää :(  Det hade jag inte tänkt mig ;)

Får se hur det blir med det här bygget. Det går mycket tid till andra byggen just nu (och bitar)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Studley Heinsbergen

Citat från: o0ger skrivet 10 September 2016 kl. 16:21

Får se hur det blir med det här bygget. Det går mycket tid till andra byggen just nu (och bitar)

Men AMBITIÖST 90-tal (inte bara släta fasader)! Möjligen första halvan av 00-talet. :)

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: o0ger skrivet 10 September 2016 kl. 16:21

Jag hoppas fortfarande på detta!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

o0ger

Tack. Det finns så mycket olika saker jag vill bygga. Detta ligger dessvärre långt ner på prioritetslistan just nu.

o0ger

Plötsligt händer det...

Odidoma

Härligt! Nu är det bara att öka takten.

o0ger

Fick på nåt sätt för mig att jag hade två månader på mig.

Men men, jag har ju klarat SHIPtember. Detta borde funka :)

drdoddo

o0ger

Beställt alla bitar jag behöver. Det kommer nog funka det här!

Lordflintstone

Citat från: o0ger skrivet 05 Januari 2017 kl. 22:24
Beställt alla bitar jag behöver. Det kommer nog funka det här!
Jaha är det så det ser ut när en organiserad och duktig AFOL bygger!
Så här ser det ut när en AFOL som bara orkar grovsortera bygger. ;)

o0ger

Kaos! :D

Jag försöker att hålla en lagom nivå av sortering. Mest för att det är så frustrerande att inte hitta det man letar efter.