[MOC][Mästerbyggare 2016] Kulturhuset

Startat av o0ger, 18 April 2016 kl. 21:54

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Detta är min WIP-tråd inför Swebricks Mästerbyggartävling 2016.

Jag har några WIP och små idéer som jag har suttit och byggt tidigare. Kanske får jag användning av dem nu.

Den här fönsteridén känner ni nog igen:

Men... utöver detta har jag länge funderat på att bygga ett hus med 54093 som tak. Det tråkiga är att då måste det bli ett modernt hus, och det är inte lika lätt att få snyggt som äldre hus i LEGO tycker jag.

Jag har byggt en skiss idag i alla fall.

Vet inte om det ska vara tan, eller vitt, eller både och. Eller kanske nån annan färg.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Etzel

Det moderna huset med flygplansvingtaket ser ju väldigt intressant ut. Alltid kul med annorlunda vinklar. Visst kan det vara svårt att få snyggt, men det är helt klart värt ett försök tycker jag.

Wineyard

Citat från: Etzel skrivet 18 April 2016 kl. 22:42
Det moderna huset med flygplansvingtaket ser ju väldigt intressant ut.
+1
Påminner mig om Anderstorpskolans aula (Skellefteå)

Peter S

Du lyckas då alltid hitta omöjliga bitar... Hade inte ens sett denna under mina surfövningar på BL... NPU heter det visst... ;D

lingonfil

Citat från: o0ger skrivet 18 April 2016 kl. 21:54
Det tråkiga är att då måste det bli ett modernt hus, och det är inte lika lätt att få snyggt som äldre hus i LEGO tycker jag.

Jag tycker nog att det där ser rätt snyggt ut.

Nybohov Creation Ltd.

Kör på med vingen som tak!

Det som är så bra med WIP är att jag nu kan lägga mig platt och lämna walk over. Du och Myko sätter ribban högt.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

o0ger

Okej, tack för feedback! Jag kommer fortsätta med det moderna huset. Det kanske blir ett modernt och ett äldre hus. Eller ett äldre hus med modern påbyggnad. Just nu är jag inne på att använda vingbitarna i alla fall.

Jag funderar på vilka färger man ska använda. Vitt eller tan är jag inne på. Man kanske kan dela huset i två huskroppar? Man den ena vit och den andra tan?

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 19 April 2016 kl. 07:44
Det som är så bra med WIP är att jag nu kan lägga mig platt och lämna walk over. Du och Myko sätter ribban högt.

Det är ju trist att du känner så. Meningen med WIP var ju att inspirera andra. Det är mer än en halvår till december. Du har ju tid att fundera ut nåt. Jag tror dock att man behöver "sätta ribban högt" om man aspirerar på titeln Swebricks Mästerbyggare.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Nybohov Creation Ltd.

Ingen fara på taket. Jag kommer att fortsätta att bygga (och inspireras av de lösningar ni presenterar), men som jag anade direkt kommer konkurrensen att vara stenhård. Jag kanske slänger in något för att ha chans i lotteriet.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

o0ger

malmen

Citat från: o0ger skrivet 19 April 2016 kl. 09:31
Okej, tack för feedback! Jag kommer fortsätta med det moderna huset. Det kanske blir ett modernt och ett äldre hus. Eller ett äldre hus med modern påbyggnad. Just nu är jag inne på att använda vingbitarna i alla fall.
Den tanken slog mig också när jag såg ditt inlägg, det är ju rätt poppis nu för tiden att bygga på äldre hus, antingen att man gör om dem totalt på insidan eller att man slänger på en modern påbyggnad. Jag tycker du ska köra på det! :)

andreaseldh

Mycket vackert! Vilket ID är det på flygplansvingarna på taket?

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: andreaseldh skrivet 19 April 2016 kl. 13:56
Mycket vackert! Vilket ID är det på flygplansvingarna på taket?
Citat från: o0ger skrivet 18 April 2016 kl. 21:54
---
Men... utöver detta har jag länge funderat på att bygga ett hus med 54093 som tak. Det tråkiga är att då måste det bli ett modernt hus, och det är inte lika lätt att få snyggt som äldre hus i LEGO tycker jag.
---

o0ger

Det finns ju också en risk att både jag och Myko lägger ribban FÖR högt så att vi inte hinner klart till deadline ;)

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: o0ger skrivet 19 April 2016 kl. 16:48
Det finns ju också en risk att både jag och Myko lägger ribban FÖR högt så att vi inte hinner klart till deadline ;)

Just det. Det är aldrig för sent att ge upp, tänk på det!

Memmla

Ser lovande ut. Inte alls så man får prestationsångest  ::) hehe