Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Citat från: jemakrol skrivet 09 april 2026 kl. 14:40You sly fox...  8) (skämt åsido - det är bara normalt sunt förnuft, skulle gjort samma sak själv).
Hur som, min order la jag idag vid 14-tiden. En kvart senare hade jag orderbekräftelse och mindre än fem minuter efter det ett trackingnummer. Så det verkar lovande, för att inte säga imponerande.
Faktiskt var det mer en fråga om att jag inte vill tipsa om något som inte är på riktigt. Just  i och med att street date är om 1,5 månader ;)

Studley Heinsbergen

Citat från: jemakrol skrivet 09 april 2026 kl. 14:40You sly fox...  8) (skämt åsido - det är bara normalt sunt förnuft, skulle gjort samma sak själv).
Hur som, min order la jag idag vid 14-tiden. En kvart senare hade jag orderbekräftelse och mindre än fem minuter efter det ett trackingnummer. Så det verkar lovande, för att inte säga imponerande.

Handlade av dem för första gången härom året och var en smula osäker, men allt fungerade hur smidigt som helst.

jemakrol

Citat från: byStfn skrivet 09 april 2026 kl. 14:43Faktiskt var det mer en fråga om att jag inte vill tipsa om något som inte är på riktigt. Just  i och med att street date är om 1,5 månader
Ah. My bad. :-[ Och faktiskt största anledningen till att jag var/är skeptisk själv... Fattar jag det rätt vill man slå sig in på svenska marknaden och det förklarar aggressiv prissättning med mera... men inte hur de kan ha massa set att sälja före alla andra. Men så vet jag lite om hur sånt faktiskt funkar. 

(Snille spekulerar: om man nu vill synas som företag och satsar pengar på detta som del av marknadsföring/etablering, kan man ju "betala" för produkter som riktar fokus på företaget. Knappast något nytt. Att sälja ett "LEGO exclusive"-set månader före alla andra kan ju vara en sån sak. Ändå nyfiken på hur man gått tillväga här... Deala specialare med TLG? Känns som mest... realistiskt? Fast... skicka ut alla anställda och deras respektiven att köpa varsit set till fullpris kanske är en annan variant?... Räcker ju med "tillräckligt många ex för att skapa lite buzz" och kanske inte extrema mängder? Också gjorts förr, vet jag genom egna observationer  8) . Eller så får jag mitt första fullego på posten i nästa vecka, haha!)
flickr|insta|fb|www
It's a mother beautiful bridge and it's gonna be there, ok?

danielbrrssn

Computersalg, som de hette innan, tyckte jag funkade bra de gånger jag köpte där. Gissar att de bytte namn till ett fungerande namn på fler platser än Danmark. 

De och proshop är ju båda från grannlandet. 

janhansson

Citat från: danielbrrssn skrivet 09 april 2026 kl. 18:17Computersalg, som de hette innan, tyckte jag funkade bra de gånger jag köpte där. Gissar att de bytte namn till ett fungerande namn på fler platser än Danmark.

De och proshop är ju båda från grannlandet.
Jag hade helt missat att Computersalg bytt namn, bra att veta! 

Eriol

Citat från: janhansson skrivet Igår kl. 22:15Jag hade helt missat att Computersalg bytt namn, bra att veta!

Jag fick ett mail om att de bytt namn i förrgår så det verkar väldigt nytt. Tydligen har jag beställt något från Computersalg till jobbet någon gång eftersom min jobbmail finns med i deras register. Inget som helst minne av hur det funkade dock.

BrickMe

Jag köpte T-Forden där, bara någon timme senare sänkte Amazon till samma pris.