Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 Mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Citat från: Kwagge skrivet 14 Oktober 2025 kl. 18:51Trodde alla använde den sidan...
Jag använde den gamla Amazon-jämföraren flitigt på den tiden man handlade från Tyskland/UK när det var blixt-reor, men hade missat att det fanns en ny :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Magnus den store

Proshop har , Transformers: Soundwave för 1 559 SEK. 32% rabatt gentemot RRP

10358.jpg
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Cleefuzz

Min prisbevakning på Prisjakt kickade in idag. Elgiganten har alla One Piece-set nedsatta. Skeppet Going Merry kostar 999kr, vilket är 57% av det pris som Lego själva tar för det.

Cleefuzz

Obs! Lägger till in en varning om Elgiganten som uppföljning till föregående post i tråden. De lägger ner kartongerna, i övrigt helt oemballerat, i en plastpåse och skickar. Inget för den som vill ha mintiga kartonger med andra ord. Då är det bättre att handla på t.ex. Amazon som oftast snabbt prismatchar när någon annan butik har erbjudanden. Hittade ingen lämplig tråd för liknande varningar vid sökning.

ColA

Citat från: Cleefuzz skrivet 12 November 2025 kl. 12:38Obs! Lägger till in en varning om Elgiganten som uppföljning till föregående post i tråden. De lägger ner kartongerna, i övrigt helt oemballerat, i en plastpåse och skickar. Inget för den som vill ha mintiga kartonger med andra ord. Då är det bättre att handla på t.ex. Amazon som oftast snabbt prismatchar när någon annan butik har erbjudanden. Hittade ingen lämplig tråd för liknande varningar vid sökning.
Good to know. 

Undra om jag kan be dom slänga kartongerna och instruktionerna och bara skicka påsarna i påsen  :P

Minimjau

Citat från: Cleefuzz skrivet 12 November 2025 kl. 12:38Obs! Lägger till in en varning om Elgiganten som uppföljning till föregående post i tråden. De lägger ner kartongerna, i övrigt helt oemballerat, i en plastpåse och skickar. Inget för den som vill ha mintiga kartonger med andra ord. Då är det bättre att handla på t.ex. Amazon som oftast snabbt prismatchar när någon annan butik har erbjudanden. Hittade ingen lämplig tråd för liknande varningar vid sökning.
Som du säger. Amazon backar i princip alltid upp priserna från de andra återförsäljarna. Ibland tar det några timmar innan det slår om på Amazon om tex Elgiganten sänkt. Tog 1 dygn om jag inte minns det just för Once Piece skeppet att slå om, tänkte köpa den med nu. Brukar lägga produkten i kundkorgen på Amazon och kolla med jämna mellanrum. Köper i princip allt Lego från Amazon, förutom vissa saker från Toyspace som är medlemserbjudanden som inte slår igenom hos Amazon. Amazon har även mycket fördelaktig returpolicy och man kan klaga på minsta skråma på boxen för att ibland få så mycket som 30 % avdrag på beloppet. 

Kwagge

janhansson

För mig blev det ännu lite värre - de tejpade fast den mindre kartongen på den större! 
På plussidan blev det mindre ytterkartong att göra sig av med, men köpa julklappar el. dyl. från denna leverantör går nog bort helt...

tejp.jpg

Magnus den store

Citat från: Cleefuzz skrivet 12 November 2025 kl. 12:38Obs! Lägger till in en varning om Elgiganten som uppföljning till föregående post i tråden. De lägger ner kartongerna, i övrigt helt oemballerat, i en plastpåse och skickar.

Jag fick mitt i ett yttre pappemballage, så de är inte enhetliga. Stör mig istället på att Lego skickar så mycket luft, men det får jag nog leva med.

75639.jpg
när jag öppnat locket.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

CopMike

Eko!

Kwagge

Halva priset på LEGO Architecture Slottet Neuschwanstein dvs 1699kr på Amazon

https://www.amazon.se/dp/B0DWDX63HC/ref=nosim?tag=bargainwatc0c-21

Claude76

Elgiganten har  för 999:-
Blev ett köp i julklapp  :)
Lego is my drug of choice

Claude76

Hittade en till julklapp (till mig själv den här gången :) )
för 1399:- på Elgiganten tlll nyårsafton.
Lego is my drug of choice

BrickMe

säljs nu på Amazon för 549:-