Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 Mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

robinnilsson403

Prisvärt? Nya minifigurerna finns på Go Banana i Karlstad. 59:-
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

shiftaltcmd

För den som gillar förvaringshuvuden från Lego så har Elgiganten dem till bra pris.
99 kr för ett litet och 199 för ett stort.
https://www.elgiganten.se/kampanj/mellandagsrea/mellandagsrea-lego

shiftaltcmd

Citat från: robinnilsson403 skrivet 29 December 2025 kl. 14:38Prisvärt? Nya minifigurerna finns på Go Banana i Karlstad. 59:-

37 kr på Eko-hallen

LToming

Ltoming @ Instagram & TikTok

https://flic.kr/ps/47bEQt

Joual

Lekia har 25% på alla Botanical-set just nu. Hyfsat bra priser, men det största fyndet där är - julkransen. Den har ordinarie pris 1409 kr, men listas av någon anledning med 1127 kr som ordinarie pris = 845 kr på rean.
Min lokala Lekia-butik hade inte setet på reahyllen, men sålde det till mig för samma pris när jag visade priset på webben. 845 vs 1409 är en hygglig rabatt.

https://www.lekia.se/leksaker/lego-shop/lego-botanicals-10340-krans

Claude76

Inte Lego förvisso men jag hoppas det är okej ändå.
Amazon har boken "The Force of Creativity" för 492:- just nu.

Blev påmind att kolla efter den när jag lyssnade på ett avsnitt av podden (för vilken gång i ordningen är oklart), 
tack Skafte och eMpTyW (både för påminnelsen och en fantastiskt rolig, intressant och spännande podd).

Lego is my drug of choice

Kwagge

Amazon har 100kr rabatt på köp över 500kr.

Blev en fredslilja för 426kr, 43% rabatt mot Legos hemsida

Claude76

Just nu har Amazon och Proshop  för 8299:- (kampanj till 8/3 står det på Proshop).
kan hända att man även kan använda ovanstående tips från Kwagge på Amazon så får man ner den till 8199:-

Claude76

Just nu på Webhallen, Speed Champions DeLorean för 229:- 

mossarp

Citat från: Claude76 skrivet 18 Mars 2026 kl. 10:43Just nu på Webhallen, Speed Champions DeLorean för 229:-
Finns även på Gekås för 229:- för de som har vägarna förbi Ullared.

jedi tomas

Cosco Malmö 198 kr för den. 

byStfn

Scoop! Tintinraketen finns redan hos dansk onlinehandlare för nästan 400kr mindre än hos LEGO! Över en och en halv månad innan det allmänna släppet 1/6!

https://www.csmegastore.se/i/25311371/lego-ideas-21367-tintin-moon-rocket

jemakrol

Tack för tipset! :) Ska bli intressant att se om de lovar vad de håller hela vägen fram!

(Har lärt mig den hårda vägen att lagerstatus är sällan en tillförlitlig siffra - oftast står ju en siffra eller ett intervall men det säger ju inget om man inte känner till totala volymen av ordrar och/eller trycket på varan... speciellt inte då många onlinebutikers lagerstatus INTE uppdateras i realtid eller ens flera gånger per dag om det vill sig illa. Det senare är väl det stora problemet. Nåja, slut på rant, jag testade så får vi se om jag "hann"... de hann dra pengar jäkla fort iaf! ;) :P )
flickr|insta|fb|www
It's a mother beautiful bridge and it's gonna be there, ok?

byStfn

Citat från: jemakrol skrivet 09 April 2026 kl. 14:17Tack för tipset! :) Ska bli intressant att se om de lovar vad de håller hela vägen fram!

(Har lärt mig den hårda vägen att lagerstatus är sällan en tillförlitlig siffra - oftast står ju en siffra eller ett intervall men det säger ju inget om man inte känner till totala volymen av ordrar och/eller trycket på varan... speciellt inte då många onlinebutikers lagerstatus INTE uppdateras i realtid eller ens flera gånger per dag om det vill sig illa. Det senare är väl det stora problemet. Nåja, slut på rant, jag testade så får vi se om jag "hann"... de hann dra pengar jäkla fort iaf! ;) :P )
Jag förstår vad du menar, men min har skickats redan (beställde igår, men gick inte ut med tipset innan den skickats av samma anledning som den du skrev :P)

jemakrol

Citat från: byStfn skrivet 09 April 2026 kl. 14:36beställde igår, men gick inte ut med tipset innan den skickats av samma anledning som den du skrev
You sly fox...  8) (skämt åsido - det är bara normalt sunt förnuft, skulle gjort samma sak själv).
Hur som, min order la jag idag vid 14-tiden. En kvart senare hade jag orderbekräftelse och mindre än fem minuter efter det ett trackingnummer. Så det verkar lovande, för att inte säga imponerande.
flickr|insta|fb|www
It's a mother beautiful bridge and it's gonna be there, ok?