Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

de Gothia

Japp det är den!:)
funkat bra de två tidigare ggrna jag beställt

Magnus den store

Citat från: de Gothia skrivet 23 juni 2012 kl. 19:26
Köpt några LOTR set av studis här på forat! Hoppas de kommer hem snart! Vill ha min nya häst!  :)

sen blev det några kronor hos helge på BL. bla 8x8 plate, trans medium blue. nu ska här byggas vatten!!  ;D

Oooh, 10 (?) stycken 8x8 trans medium blue plates! :o Det blir 640 kvadratstuds. Lycka dig.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

de Gothia

hehe du har koll på helges lager du? ;) hoppas han skickar sitt mail snart så jag kan betala!  :)

Peacegrove

Jag kunde inte låta bli att köpa 2 stycken City Lastbil när jag såg TheFritz tipsa om detta i amazontråden.

Magnus den store

Citat från: de Gothia skrivet 23 juni 2012 kl. 21:38
hehe du har koll på helges lager du? ;) hoppas han skickar sitt mail snart så jag kan betala!  :)

Nope, jag har koll på BL:s prisguide. Bara två säljposter som stämde överens med Helges pris.

Idag köpte jag tre lådor på Netto. Tyvärr missade jag kolla priset men Netto brukar vara markant billigare.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andreas E

Idag kom det ett litet paket från USA med två st Brickjournal, en bok "The cult of Lego" och en litet kit "Tulip Kit".
Hade faktiskt glömt att jag beställt det. Nu är minst tre regniga dagar räddade!!!

lindyhep

Hoppla så det kan gå när man sitter med spanska Amazon Trodde inte riktigt att jag var på sista beställningssidan så att säga men nu är tydligen ett parkcafé, en scen som tillhör Andrea och en rosa låda på väg hit.
Nog för att jag tänkt att beställa men jag hade inte riktigt laborerat färdigt med fraktkostnader och liknande och hade nog tänkt mig en till rosa låda att ha till ev. kalas/födelsedagar.

Carl T

Citat från: lindyhep skrivet 26 juni 2012 kl. 15:13
Nog för att jag tänkt att beställa men jag hade inte riktigt laborerat färdigt med fraktkostnader och liknande och hade nog tänkt mig en till rosa låda att ha till ev. kalas/födelsedagar.

Den nya rosa lådan med många bitar i rosa och lila? Den är trevlig. :)

Själv har jag råkat lägga cracklink-beställningar på ett antal hundra kronor de senaste dagarna. Senast ungefär nu, delvis för att se om 99780 är användbar.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

hersa

Firades på 40-årsdagen av familjen häromdagen med och . Har bara byggt den sistnämnda hittills, tänkte spara Pet Shop till ett tillfälle då jag inte har två fyraåringar som "hjälp" i byggandet :)

lindyhep

#2964
Låda är det. Var det den du menade?

Sen råkar det visst ligga lego i min bil..... ::) Det bara hamnade där. Liksom.


och

sprang jag på på mig för 499,50 tillsammans. Jag hann inte ducka.

(Frågan är hur jag skall lyckas ta in detta i huset utan att någon av de 5 andra här antingen vill ha eller undrar varför.)

Huvudfoting

Denna auktion (1a bilden) drog jag in för 55 EUR på ebay - tycker det  är ett bra pris. Ser ut att vara hyfsat komplett (alla 3 conquisadorer finns där bl a)

Passade även på att förättra mitt reservdelslager för mina 12Vs tåg (följande3 auktioner)

För att slutligen komplettera riddar/pirat-delen (sista 3)

Alla auktioner från ebay och till "hyfsade" priser jämfört med Tradera. Och nu är det köpstopp för ett år frammåt..... :/ (om jag nu inte lyckas sälja av lite annat....^^)

swestar

Inte idag men väl den senaste månaden har det blivit 8st BL-ordrar med "bra att ha bitar" för 2,5k  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Skafte

Säger samma som swestar, fast fyra beställningar på en vecka...  ::)

Lews

#2968
Idag har det blivit en 4434 och några displaylådor till mina minifigs.  :D

micke

Idag vart det två stycken Big ben
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.