Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 29 juni 2022 kl. 17:38
Citat från: CopMike skrivet 28 juni 2022 kl. 20:43
Citat från: Bokeslundsparken skrivet 28 juni 2022 kl. 20:19
Köpte lite plast under Danmarksresa. På legoland blev det en fawkes, som väl var det enda till bra pris samt några solrosor.
Besökte även en BR-butik och hittade spökhuset för 1400 danska och en rymdcreator för 250 danska. Annars var allting dyrt...
Växelkurs på 1,44 gör en fattig i Danmark!
Inget kul i shoppen på Lego House?
Sparar legohouse till nästa år. Svårt att tro det men det fanns annat än plastklossar att uppleva i Danmark!
:o? Finns det  ;D?

Kwagge

Fick hem 1x8 tan tile från Pick & Brick.. såg inte färg skillnaden igår kväll men i dagsljuset idag... blir att reklamera de.. 1x6 o 1x2 var "normala" i färgen.

CopMike

Citat från: Kwagge skrivet 29 juni 2022 kl. 19:56
Fick hem 1x8 tan tile från Pick & Brick.. såg inte färg skillnaden igår kväll men i dagsljuset idag... blir att reklamera de.. 1x6 o 1x2 var "normala" i färgen.
"New" Tan ::)?

mechamike

Var i samspråk med en "Lego" byggare, i veckan på jobbet , han hade börjat köpa från Kina , ansåg att kvalitén däriifrån numera var lika bra som Lego's egna. De hade blivit bättre och Lego sämre. Har inte den kollen eftersom jag inte köper annat än Lego, men han visade upp ett bygge och där såg jag inga färgskillnader och det var en  icke Lego MOC (riktigt cool men som sagt inte Lego).

Sen kanske den här diskussionen bäst förs någon annanstans i forumet..
?

Joacim

Citat från: mechamike skrivet 30 juni 2022 kl. 12:35
Var i samspråk med en "Lego" byggare, i veckan på jobbet , han hade börjat köpa från Kina , ansåg att kvalitén däriifrån numera var lika bra som Lego's egna. De hade blivit bättre och Lego sämre. Har inte den kollen eftersom jag inte köper annat än Lego, men han visade upp ett bygge och där såg jag inga färgskillnader och det var en  icke Lego MOC (riktigt cool men som sagt inte Lego).

Sen kanske den här diskussionen bäst förs någon annanstans i forumet..

Så kan det vara...  ;D

CopMike

Citat från: mechamike skrivet 30 juni 2022 kl. 12:35
Var i samspråk med en "Lego" byggare, i veckan på jobbet ,....
Klossbyggare kan jag sträcka mig till men en allmänt usch blir det ändå :o!

robinnilsson403

Fick hem det senaste modulhuset idag. Eller ja... ytterkartongens enda papperstejp var snittad, och det syntes att någon öppnat settet. Om något saknas vet jag inte hur jag ska se, utan att bygga settet.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Godtfred

Hmmm... Hoppas det var det sista Modulex man köper. Drygt 100 välfyllda kartonger från 60/70-talet och alla bitar i fint skick, typ oanvänt och oblekt. Men höjdpunkten var nog det som säljaren inte nämnde, en flaska officiell kragle - oöppnad!




mrlind

Grattis!
Men lim. Ska du verkligen använda lim på dina fina plastbitar?
Have a great build day!
Instagram Flickr

swestar

2 större beställningar från Bricklink genomfördes idag till kommande SHIP bygge. :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

BrickMe

#7240
Vargfolkets comeback!

Idag kom två askar . Kul med dessa Stuntz set då de innehåller intressanta delar i minifigsen (jo, ska erkänna att det är bra snurr på motorcyklarna oxå).
Det jag gillar mest med det här setet är förstås figuren :)

andreaseldh

Löjligt sent på eftermiddagen kom jag på vad det var för dag idag. Var jag den enda Swebrickaren på MoS idag (eftersom alla andra är i Örebro)? Nåväl, det blev i alla fall detta:
Ångrar att jag inte kollade facken ordentligt innan jag började fylla, jag hade kunnat strössla med röda 3023 istället.

cyberwilma

#7242
Citat från: andreaseldh skrivet 09 juli 2022 kl. 21:49
Löjligt sent på eftermiddagen kom jag på vad det var för dag idag. Var jag den enda Swebrickaren på MoS idag (eftersom alla andra är i Örebro)?

Jag var där vid 11.30 och då hade de haft 1 på morgonen.
Osagt vem det var dock!
Det var City-dag för mig med bl.a. några , och .
Skärholmen hade även 15533 i brick yellow och 98138 i earth blue så nu har jag en ursäkt mindre att inte börja med ...
Insnöad på modulhus, i färd med att bygga om alla set till hela byggnader.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

janhansson

Jag fick hem en . Det saknades lite smågrejer, samt gummisnoddar, snöre och beskrivningar, annars komplett.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.