Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Citat från: Magnus den store skrivet 22 februari 2017 kl. 00:12
I måndags köpte jag väldigt många 30145. Det känns lite konstigt att lägga en BL-beställning på två lots. Ena loten för vad jag behövde, andra loten var axlar på totalt 4 g för att utnyttja hela fraktvikten.

Så har jag aldrig tänkt ... http://www.swebrick.se/index.php?topic=831.msg130087#msg130087

Norrhyttan

Sprang in på Åhléns och spontanköpte lite Lego till ungarna. På vägen ut såg jag Simpsons minifigs för 10 kr styck. Jag fyllde en kasse ... :)

andreaseldh

Efter en förvånansvärt kort omväg (Postmord, ni vet) kunde jag idag hämta ut min senaste beställning från S@H:
och en oväntad bonus:
Jackpott! ;D

wollt

Denna fann min sambo på erikshjälpen igår! Tyvärr inte helt komplett (delarna till bakvingen saknas), MEN, förra ägaren har aldrig använt klistermärkena, de sitter så fint kvar på sin skyddsfilm efter 41 år! Vad tror ni, det borde väl inte vara några problem att köpa hem delarna som saknas på bricklink? Påverkar det värdet mycket?

Hans B

Upptäckte den här i tidningshyllan på Ica när jag handlade i går kväll. Jag var och såg filmen i 3D med två av barnbarnen och ett tredje har sett filmen med sin Pappa, så det var bara att köpa fyra exemplar (ja, jag vill ha ett själv också ::))



Gissar att det är den "vanliga" versionen av Batman även om det står "Limited Edition" på påsen. Men som Batmansamlare så är den ju ett måste i vilket fall.

Peter S

Citat från: Hans B skrivet 08 mars 2017 kl. 10:05
Gissar att det är den "vanliga" versionen av Batman även om det står "Limited Edition" på påsen. Men som Batmansamlare så är den ju ett måste i vilket fall.
Enligt Bricklinks info verkar det vara samma Batman som finns i många andra MOVIE-set. Antar att foliepåsen är mest unik med denna, så öppna inte...  :o
http://www.bricklink.com/catalogItemInv.asp?M=sh318

Hans B

Citat från: Peter S skrivet 08 mars 2017 kl. 15:14
Citat från: Hans B skrivet 08 mars 2017 kl. 10:05
Gissar att det är den "vanliga" versionen av Batman även om det står "Limited Edition" på påsen. Men som Batmansamlare så är den ju ett måste i vilket fall.
Enligt Bricklinks info verkar det vara samma Batman som finns i många andra MOVIE-set. Antar att foliepåsen är mest unik med denna, så öppna inte...  :o
http://www.bricklink.com/catalogItemInv.asp?M=sh318

- Ingen risk att den öppnas, jag älskar MISB (vilket är en dyr stollighet , måste ofta köpa två ...)

mortil

Två M  motorer, några technic beams och axel leder.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Studley Heinsbergen

Idag besökte jag MOS för första gången. Det blev ett litet besök i Legobutiken, och jag passade på att (äntligen!) köpa Parisian Restaurant. En herdestund väntar. :)

Peter S

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 09 mars 2017 kl. 17:09
Idag besökte jag MOS för första gången. Det blev ett litet besök i Legobutiken, och jag passade på att (äntligen!) köpa Parisian Restaurant. En herdestund väntar. :)
Du menar kanske hedersstund? En herdestund är något helt annat... ;)

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 09 mars 2017 kl. 17:09
Idag besökte jag MOS för första gången. Det blev ett litet besök i Legobutiken, och jag passade på att (äntligen!) köpa Parisian Restaurant. En herdestund väntar. :)
Ja, vi gör ju som vi vill med vårt Lego.

Synonymer till herdestund: kärleksstund, älskogsstund, intim samvaro
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Eigenbrötler

när jag läste herdestund tänkte jag på de arma fåren, och ännu värre blev det när jag läste synonymerna...  :-\
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Eigenbrötler skrivet 09 mars 2017 kl. 23:13
när jag läste herdestund tänkte jag på de arma fåren, och ännu värre blev det när jag läste synonymerna...  :-\
Lego går att tvätta. så det är nog ingen fara.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

andreaseldh

Minecraftjärnvägen har äntligen släppts på S@H, så det blev den och lite till för att komma upp i 600 kr och fraktfritt!

BeardedNerd

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 10 mars 2017 kl. 07:32
Citat från: Eigenbrötler skrivet 09 mars 2017 kl. 23:13
när jag läste herdestund tänkte jag på de arma fåren, och ännu värre blev det när jag läste synonymerna...  :-\
Lego går att tvätta. så det är nog ingen fara.

Ja, inga stickers i Parisian Restaurant heller så det löser sig.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.