Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

10 gula 4085d, en redan spräckt budget överskreds med ytterligare 20 kr och 10 öre...

andreaseldh

Idag fick jag första lönen från nya jobbet, så för att fira detta köpte jag Mindstorms-delarna som behövs till Stadshustornet. Dit går även gårdagens 4058d.

Lordflintstone

Var för första gången på ebrix nya butik inte lika fin som klossbutiken, men kul med en butik med stort Legoutbud. Köpte massa polybags, som skall bli en egen kalender till sonen. Det blir dyrare men roligare saker till sonen.

TrickBrick

Blev en Star Wars kalender på MAXI me 25% rabatt.

Passade på att köpa upp mig på några av de nya Star Wars seten

, , & .

Blev rätt bra pris me 30% rabatt + att jag hade en kupong som gav mig 10% på ett köp.

Passade även på att köpa nya Star Wars - The Complete Saga.

Brickchaser

I Lördags var jag på Westfield, London och köpte WALL•E samt Luke Skywalker (present till grabben)
och fick då Christmas Train på köpet.

Nosferatu

Då har man gjort det... Köpt en Dimensions paket bara för figurerna. Jag hittade Dr Who-level pack på Gamestop i Uppsala. De skall väl inte släppas på ett par dagar?
Det blev ett gäng monster-minifigpåsar på ICA också nu när det är rea. 22kr/st är ok.
Illustratör som är väldigt förtjust i minifigs.

Pekblom

Citat från: papillion skrivet 30 september 2015 kl. 19:57
Fick du betala 1359:- för ....? Ledsen att behöva säga det, men du blev lurad ;)

/papillion
Skull just klippa till på en 75105 när jag läste det här. Hur menar du att 1400kr är en blåsning?
Vet du var den är så mycket billigare att man kan kalla det att bli lurad?
Billigaste jag hittar är 1275kr visserligen 125kr billigare men du kanske vet var man köper den ännu billigare?

Peter S

är en Corporate Alliance Tank Droid, och 1400 för den är liiiite väl mycket...
däremot är nya Millenium Falcon. Det gäller att länka till rätt objekt...

papillion

Citat från: Pekblom skrivet 29 oktober 2015 kl. 06:47
Citat från: papillion skrivet 30 september 2015 kl. 19:57
Fick du betala 1359:- för ....? Ledsen att behöva säga det, men du blev lurad ;)

/papillion
Skull just klippa till på en 75105 när jag läste det här. Hur menar du att 1400kr är en blåsning?
Vet du var den är så mycket billigare att man kan kalla det att bli lurad?
Billigaste jag hittar är 1275kr visserligen 125kr billigare men du kanske vet var man köper den ännu billigare?

Haha, länkade du fel artikelnummer du med, eller var du ironisk?

/papillion

Pekblom

Citat från: papillion skrivet 29 oktober 2015 kl. 14:57
Haha, länkade du fel artikelnummer du med, eller var du ironisk?
/papillion

Jag var bara morgontrött och kokad men nu tycker jag att det är rätt roligt.. :)

pacc

#5635
Ett godståg på ICAhemma,
tittade på lagerstatus för ett par dar sen och lyckades göra en refresh kring 06.00 i morse...
Ibland fyller de på lagret någon gång under veckan :)


Eller inte, orden makulerad, jag hade väl otur i ordningen de plockade beställningen.

mssm

Citat från: pacc skrivet 30 oktober 2015 kl. 07:54
Ett godståg på ICAhemma,
tittade på lagerstatus för ett par dar sen och lyckades göra en refresh kring 06.00 i morse...
Ibland fyller de på lagret någon gång under veckan :)


Eller inte, orden makulerad, jag hade väl otur i ordningen de plockade beställningen.

Det samma visa förra året, men nu plockade man ner alla stora set innan 25% och har sedan lagt upp fler och fler dag för dag. Jag hade tänkt införskaffa en men den försvann och återkom först i torsdags.
Men jag fick en bekräftelse på min och den är nu skickad. :)

BeardedNerd

Jag beställde Lego Dimensions från TRU och passade även på att få tag på Marty McFly, Eris och Nya, så jag kommer att ha lite kul figurer att spela med. Framöver kommer jag nog däremot att hålla utkik efter de separata plattorna på Bricklink eftersom jag egentligen redan äger de flesta figurerna i det här spelet.

Z0rk

Blev en liten karusell på Tru rean

Ashman

Ojojoj det var inte lätt att hålla sug på TRU i Malmö. Jag kom sent, typ kl 15, men de hade en hel del exklusiva set kvar, t ex båda senaste UCS seten, Tower bridge, operahuset, senaste simpsonhuset, mindstorms, mm. Men det blev bara en basplatta till mig sen julklappar till ungarna: ninjago spökdraken, nån superheroes och två starwarskalendrar.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.