Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Odidoma

Jag var på Lego store i Berlin och köpte en pick a brick mugg + några serie 16 påsar. Lätt bli att klämma så det blir roligare att öppna när jag kommer tillbaka till hotellet.

swedish_kitsune

Citat från: Surf Green skrivet 22 augusti 2015 kl. 00:08
Köpte idag en 12v motor 7865 , ny i förseglad förpackning, för överkomligt pris.
Jäklar vilken skillnad det var på den och de gamla begagnade jag hade innan!
Nu kan jag köra det tunga 7740 med de två extra vagnarna 7815 och 7819 utan problem. Förut tuggade det väldigt långsamt i kurvorna men nu flyger det fram! :)

https://instagram.com/p/6qUX8ayBM1/

Också ett bevis på att bricklinks inventarielista inte alltid stämmer 100%! :) Den innehöll biten x461b istället för x461 och 73090b istället för 73090a. Antagligen är den tillverkad  lite senare på  80-talet?
Sen var där 9 rims istället för 6 till min stora glädje, behövde fler. .

Sjukt avundsjuk på det köpet. :) Måste få tag på lite egna fräscha motorer, eller om man helt enkelt ska köra pf på allt itsället. Så många val, så liten plånbok ;)

Dark_Link

Blev en , en och två stycken på Babyproffsen/Lekia i Jönköping idag.

swedish_kitsune

#5478
Fick hem detta lilla berg med saker, som var i toppskick. Mycket roligt att få nu efter tågköpet.



Den alternativa varianten på den tågstationen  ;D



Jag inventerade 7745 o 7740 som jag köpte från ebay, 42 st saknade bitar, några delar var trasiga och vissa delar ersatta med 9v delar och andra bitar hörde inte ens till seten.

Pekblom

Det blev på ICA MAXI I Jakobsberg för 262:-
Känner mig lite stressad och behövde någon enkelt och roligt att skingra tankarna med.

RML

Köpte en påse . Kände direkt när jag tog påsen att det var den sista jag behövde.
Så nu har jag en komplett samling CMF´s. I alla fall i ett tag!  :o

Dark_Link


BrightMinds

Blev ett spöke från nya minifigserien på ICA Maxi.

Surf Green

Citat från: swedish_kitsune skrivet 25 augusti 2015 kl. 00:37
Fick hem detta lilla berg med saker, som var i toppskick. Mycket roligt att få nu efter tågköpet.



Den alternativa varianten på den tågstationen  ;D



Jag inventerade 7745 o 7740 som jag köpte från ebay, 42 st saknade bitar, några delar var trasiga och vissa delar ersatta med 9v delar och andra bitar hörde inte ens till seten.

Snyggt!  8)

BeardedNerd

Citat från: BrightMinds skrivet 25 augusti 2015 kl. 17:44
Blev ett spöke från nya minifigserien på ICA Maxi.

Har Maxi nya serien redan? Då måste jag kika här i Östersund!

BeardedNerd

Det blev sexton slumpmässiga Monster-påsar från Maxi. Förmodligen en massa dubbletter men det är inte värt besväret att börja klämma fram från början.

swedish_kitsune

kom hem en idag. Känns lite som att det var riktigt brådis till systemet när dom slängde ihop den designen i Danmark. :P

Surf Green

Citat från: swedish_kitsune skrivet 26 augusti 2015 kl. 16:35
kom hem en idag. Känns lite som att det var riktigt brådis till systemet när dom slängde ihop den designen i Danmark. :P

Ha ha, håller med! Men förmodligen hade de ölautomat i personalrummet på 80-talet! :)

Mr Gonzo

#5488
Har under augusti inhandlat lite trevliga set







Förbeställde även en hel låda från webhallen :)

Börjar bli lite tomt i plånboken nu lagom till alla nyheter i september

andreaseldh

Citat från: Mr Gonzo skrivet 26 augusti 2015 kl. 19:49
Förbeställde även en hel låda från webhallen :)

Den seriens figurer vill inte jag köpa oklämda, kommer dubbletterna dyka upp i din BrickLink-butik?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.