Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

1 st för 99 kr på Rusta Erikslund i Västerås.

1 st för 175 kr på Åhlens City i Västerås.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

papillion

Citat från: SvanteOlof skrivet 22 januari 2015 kl. 21:59
Jo den är ok men jag tror att det blir trångt i poolen. 92438

Haha, var det mig du tänkte på? Får väl slänga ner den i badkaret! Den ska ändå byggas om så den blåa plattan går till annat ;)

pehter aka ibbe

Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

mossarp


Jasminkov

Idag har jag fyndat!  ;D

Köpte Lego Technic 8258, 8069, 8259 och en äldre ca 20 cm lång röd hjul lastare.

Allt för 1000 spänn.

andreaseldh

Häromdagen blev det en . Uppenbart att grävskopan är huvudmodell, de andra såg bra ut på bild men inte i verkligheten.

BeardedNerd

Det såg ut som att UCS R2-D2 hade försvunnit från butikerna så jag började kika runt efter delarna för att bygga ihop den. Men nu när jag kollade på BR i Gallerian i Stockholm så hade de den... standardpris, men jag tror nog att det blir ungefär samma pris i längden om jag hade samlat ihop delarna separat.

Fast jag är fortfarande inte helt övertygad om att det var en bra idé...

Pekblom

Citat från: BeardedNerd skrivet 27 januari 2015 kl. 19:55
Det såg ut som att UCS R2-D2 hade försvunnit från butikerna så jag började kika runt efter delarna för att bygga ihop den. Men nu när jag kollade på BR i Gallerian i Stockholm så hade de den... standardpris, men jag tror nog att det blir ungefär samma pris i längden om jag hade samlat ihop delarna separat.

Fast jag är fortfarande inte helt övertygad om att det var en bra idé...
Köpte du den eller inte? Rätt trist modell när den är klar. Men du tänkte kanske bara samla på den?

humlan

Råkade slinka ned en när jag var på Maxi idag....

Fyra stormtrupper är inte fel.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

erik1107

Hittade äntligen ett rätt bra parti på blocket.
750kr för:
I stort sett kompletta: , , ,
Nästan kompletta: , ,
samt lita lösa bitar från helt massakrerade set.

Inga ritningar eller så men många användbara bitar. Blev väl ca 150kr/kg vilket jag tycker är smärtgränsen men både köpare och säljare på blocket och tradera ofta tycker är för lågt.

mssm

Citat från: erik1107 skrivet 28 januari 2015 kl. 23:45
Hittade äntligen ett rätt bra parti på blocket.
750kr för:
I stort sett kompletta: , , ,
Nästan kompletta: , ,
samt lita lösa bitar från helt massakrerade set.

Inga ritningar eller så men många användbara bitar. Blev väl ca 150kr/kg vilket jag tycker är smärtgränsen men både köpare och säljare på blocket och tradera ofta tycker är för lågt.

Blocket va?

Mailade på den jag också, men jag ville bara ha 4956. :)


BeardedNerd

Citat från: Pekblom skrivet 27 januari 2015 kl. 23:38
Citat från: BeardedNerd skrivet 27 januari 2015 kl. 19:55
Det såg ut som att UCS R2-D2 hade försvunnit från butikerna så jag började kika runt efter delarna för att bygga ihop den. Men nu när jag kollade på BR i Gallerian i Stockholm så hade de den... standardpris, men jag tror nog att det blir ungefär samma pris i längden om jag hade samlat ihop delarna separat.

Fast jag är fortfarande inte helt övertygad om att det var en bra idé...
Köpte du den eller inte? Rätt trist modell när den är klar. Men du tänkte kanske bara samla på den?

Jag köpte den. Har inte hunnit bygga eftersom jag är på jobbresa. Men jag har redan en plan för att samla ihop den OCH bygga originalet :D

Z0rk

Ganska ny på det här och helt ny på detta forumet men med 25% rabatt på ToysRus kunde jag inte låta bli att slå till på både
och

B-vingen kommer definitivt byggas men inte bestämt mig om jag ska låta den andra ligga och vila några år.

swedish_kitsune

#4994
Kom över denna riktigt billigt på Tradera, saknades några smådelar, men för 240 kr med frakt överlever man det  ;)

SPACESHIP! SPACESHIP! SPACESHIP! :P



LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.