Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Citat från: Skrytsson skrivet 29 april 2011 kl. 16:26
Citat från: mechamike skrivet 29 april 2011 kl. 15:40
Sen blev det äntligen ett minifig huvuden till mitt CC hus där det pågår något på översta våningen som kräver ett sånt här ansiktsuttryck.


Har inte det redan gjorts:P

Tänker på den bilden varje fredag  :D

Skrytsson

Haha. Jag tänker på den bilden varje gång jag ser huvudet - dvs varje gång jag går förbi Winter Toy Shop som står på hyllan i sovrummet

Record

Det har blivit några sett den här veckan.

8214 PolisLarborghini
6299 Piratkalender
1 brickseparator (Detta från Skafte)

8258 Lastbil Technic
7499 Räls   Från Hikmet

8265 Hjullastare Technic
Från Stor&Liten, första köpet från dom, en trevlig butik.

1 Musketör, 2 Frankenstein, 1 Gretzky, 1 kemist.

+ väntar på Maresk tåget från Studbringer, borde komma på måndag med snigel Schenker.

känns bra, men får nog ligga lågt nån dag innan nästa omgång. ;D
Friskt satsat, hälften vunnet..

micke

Fick idag hem en försändelse från Hiko som beställdes igår (supersnabb leverans från dem  ;D)
Hela PotC serien så det var ett paket på härliga 8 kg Lego
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

de Gothia

Citat från: micke skrivet 29 april 2011 kl. 23:14
Fick idag hem en försändelse från Hiko som beställdes igår (supersnabb leverans från dem  ;D)
Hela PotC serien så det var ett paket på härliga 8 kg Lego

åh vad roligt det låter med så mycket set på en gång! :) är lite avundsjuk och borde inte läsa den här tråden. med tanke på en liten knodd i huset och en av oss är f-ledig så blir det inte mycket pengar över till lego. bulken är nog mitt enda inköp iår!! :'( hoppas på julen och alla kingdoms set istället!

micke

Citat från: de Gothia skrivet 30 april 2011 kl. 11:03
Citat från: micke skrivet 29 april 2011 kl. 23:14
Fick idag hem en försändelse från Hiko som beställdes igår (supersnabb leverans från dem  ;D)
Hela PotC serien så det var ett paket på härliga 8 kg Lego

åh vad roligt det låter med så mycket set på en gång! :) är lite avundsjuk och borde inte läsa den här tråden. med tanke på en liten knodd i huset och en av oss är f-ledig så blir det inte mycket pengar över till lego. bulken är nog mitt enda inköp iår!! :'( hoppas på julen och alla kingdoms set istället!
Vet hur det kan kännas. Min Lego budget sprack i Februari i år så jag tänkte att då får 2011 bli ett år utan Legobudget och sedan får bokslutet bli budgeten
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Zombie71

Citat från: Illuwatar skrivet 21 april 2011 kl. 11:25
Citat från: El Dingo skrivet 21 april 2011 kl. 10:44
Citat från: Illuwatar skrivet 19 april 2011 kl. 22:49
Önskar dig det samma!

Fick hem ett helt lass med paket från BL - mestadels till UCS MF, men även lite annat för MOC-förrådet. Och inte att förglömma - vindrutorna till Snowspeedern...

För er som inte har sett eller samlat till UCS MF - 5176 bitar är mycket (och jag har inte allt än). Lådan som originalet kom i måste ha levererats på pall... ;D

Jo, det har varit långa kvällar på BL. Jag har fått tag i alla originaldelarna i dess ursprungliga nyanser till min M. Falcon. Undantag minifigsen men dessa väntar jag med. Jag inväntar sista sändningen, förhoppningsvis nästa vecka. Sedan ska den sättas ihop  :D

Jag tyckte det var rätt så enkelt att få till beställningarna på BL (två blev dessutom från LEGO.com reservdelslager). För att hålla koll på vad som beställdes och vad som nu trillar in har jag tre Wanted-listor på BL som jag flyttar emellan. Det som har tagit mest tid hittills är att sortera bitarna ur paketen. Allt är beställt och under maj månad räknar jag med att allt är hemma och jag kan börja bygga... När det gäller originaliteten så är allt rätt utom ett undantag - de 1x16 Techinc beams i dark bley. Där blev det svarta istället då de var betydligt billigare. De syns ändå inte på utsidan (om jag tolkar byggbeskrivningen rätt).

Hej!
Ny här på forumet...mest "lurkat" runt och läst vad andra skrivit.
Såg dessa inlägg och blev lite intresserad av hur mycket ungefär priset blev på alla delarna?
Jag har suktat lite efter att göra samma sak, men undrar hur mycket man "sparar".
Om man nu kan säga så när man pratar om att köpa en legomodell för flera tusen...galet :)

shiftaltcmd

Om du struntar i kartong, klistermärken och original byggbeskrivning så blir det billigare att köpa delarna.
Kräver en del planering/logistik för att få alla bitarna.

Peacegrove

Citat från: micke skrivet 29 april 2011 kl. 23:14
...Hela PotC serien så det var ett paket på härliga 8 kg Lego
Jösses! Gjort en liknande beställning via Studbringer och har en känsla av att det inte kommer skickas via Posten. Så det blir ett monsterpaket på 8kg med buss :P


Fick nyligen hem två trevliga set: & , från Hiko.

eiffelben

I  torsdags köpte jag på Model Team. Mycket trevligt set och bra bitar/minifigs.
Många blandar ihop LEGO med leksaker. En del ger det till och med till sina barn...

micke

Citat från: Peacegrove skrivet 01 maj 2011 kl. 01:48
Citat från: micke skrivet 29 april 2011 kl. 23:14
...Hela PotC serien så det var ett paket på härliga 8 kg Lego
Jösses! Gjort en liknande beställning via Studbringer och har en känsla av att det inte kommer skickas via Posten. Så det blir ett monsterpaket på 8kg med buss :P


Fick nyligen hem två trevliga set: & , från Hiko.
Då vet jag vad du har att se fram emot, så kul :D
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Illuwatar

Citat från: Zombie71 skrivet 30 april 2011 kl. 22:24
Citat från: Illuwatar skrivet 21 april 2011 kl. 11:25
Citat från: El Dingo skrivet 21 april 2011 kl. 10:44
Citat från: Illuwatar skrivet 19 april 2011 kl. 22:49
Önskar dig det samma!

Fick hem ett helt lass med paket från BL - mestadels till UCS MF, men även lite annat för MOC-förrådet. Och inte att förglömma - vindrutorna till Snowspeedern...

För er som inte har sett eller samlat till UCS MF - 5176 bitar är mycket (och jag har inte allt än). Lådan som originalet kom i måste ha levererats på pall... ;D

Jo, det har varit långa kvällar på BL. Jag har fått tag i alla originaldelarna i dess ursprungliga nyanser till min M. Falcon. Undantag minifigsen men dessa väntar jag med. Jag inväntar sista sändningen, förhoppningsvis nästa vecka. Sedan ska den sättas ihop  :D

Jag tyckte det var rätt så enkelt att få till beställningarna på BL (två blev dessutom från LEGO.com reservdelslager). För att hålla koll på vad som beställdes och vad som nu trillar in har jag tre Wanted-listor på BL som jag flyttar emellan. Det som har tagit mest tid hittills är att sortera bitarna ur paketen. Allt är beställt och under maj månad räknar jag med att allt är hemma och jag kan börja bygga... När det gäller originaliteten så är allt rätt utom ett undantag - de 1x16 Techinc beams i dark bley. Där blev det svarta istället då de var betydligt billigare. De syns ändå inte på utsidan (om jag tolkar byggbeskrivningen rätt).

Hej!
Ny här på forumet...mest "lurkat" runt och läst vad andra skrivit.
Såg dessa inlägg och blev lite intresserad av hur mycket ungefär priset blev på alla delarna?
Jag har suktat lite efter att göra samma sak, men undrar hur mycket man "sparar".
Om man nu kan säga så när man pratar om att köpa en legomodell för flera tusen...galet :)


En grov uppskattning är att projektet slutat på något mellan 4 - 5 kkr för allt (inklusive frakterna för de olika BL-ordrarna). Så vill man ha modellen utan dess samlarvärde (kartong, originalmanual osv) så är lösviktsköp billigare. Det är en herrans massa bitar i UCS MF - två stora plastbackar är fulla, och jag har inte fått hem allt ännu (väntar på fyra surdegar till ordrar)... :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Etzel

Hämtade ut 2 PotC set från Hiko idag. och
Fina grejer!  ;D

El Dingo



Hej!
Ny här på forumet...mest "lurkat" runt och läst vad andra skrivit.
Såg dessa inlägg och blev lite intresserad av hur mycket ungefär priset blev på alla delarna?
Jag har suktat lite efter att göra samma sak, men undrar hur mycket man "sparar".
Om man nu kan säga så när man pratar om att köpa en legomodell för flera tusen...galet :)

[/quote]

Jag håller på att sätta ihop min M. Falcon - bygget är värt varenda timme på BL.... Som Illuwatar tidigare nämnt landade även min på ca 4-5 tusen. Den innehåller inte så många "Falcon-specifika" delar så de mesta går att få tag på till hyfsade priser. Sen beror kostnaden på om du enbart samlar på nya bitar och i dess originalfärger. Vissa bitar var billigare på LEGO.

Teabox

Lade en beställning på en till på Hiko och en följde med i bara farten :P

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.