Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

x_inteduplo_x

#5745
Köpte lite pirater på BR:s 25% lego-rea:

1st för 97.42kr
2st för 344.84kr (172,42kr st)
1st för 172.42 kr
1st för 299.25kr
1st för 74:92kr
Totalt: 988.85kr

Betalade dock med Ikanos visa vilket ger 15% hos alla leksaksbutiker den här månaden så den totala kostnaden blev 840,50kr.

Det är fortfarande ingen bra ratio (pris/bit) men tror inte man kan få piraterna billigare än så med tanke på att BR är enda återförsäljaren. Tänkte att det är bättre att slå till nu än att vänta.
Tyvärr var oförsvarligt dyr. Jag kommer aldrig betala över 1kr/bit. Skeppet kostade 999kr och ingick inte i rean eftersom det redan var nedsatt.


x_inteduplo_x

Ok, åkte till Leklust i Södertälje och gjorde några köp. Men från och med nu är det färdighandlat för min del. Nu ska jag bara bygga. Så hoppas det inte kommer några fler erbjudanden som är så löjligt bra att jag man måste ta dom.

Köpte:
1st för 399kr
2st för 598kr (299kr st)
1st för 249kr
1st för 199kr

Betalade även denna gång med Ikanos Visa vilket gav 15% i rabatt. Så istället för 1445kr som det skulle kostat totalt betalade jag nu 1228,25kr.

BeardedNerd

Köpte en SW-kalender för halva priset. Liiite sent kanske.

Peter S

Citat från: BeardedNerd skrivet 14 december 2015 kl. 17:23
Köpte en SW-kalender för halva priset. Liiite sent kanske.
Spara till nästa år! Du hinner glömma vad som är i. Åtminstone de saker som inte finns avbildade på utsidan av kartongen.

gbgmolle

Köpte ett 7419 Dragon Fortress Orient Expedition. Men det känns lite avancerat för mina barn. Bästa sätt att sälja vidare?

Pekblom

Citat från: gbgmolle skrivet 15 december 2015 kl. 22:01
Köpte ett 7419 Dragon Fortress Orient Expedition. Men det känns lite avancerat för mina barn. Bästa sätt att sälja vidare?
ROFL.... Det är så klart att du kommer ha kvar den.  ;D

mechamike

Citat från: gbgmolle skrivet 15 december 2015 kl. 22:01
Köpte ett 7419 Dragon Fortress Orient Expedition. Men det känns lite avancerat för mina barn. Bästa sätt att sälja vidare?

Köpt är köpt! Är det för avancerat för barnet så är det ju perfekt till dig! Bara att bryta upp asken och börja bygga nått eget av bitarna..!
?

Lordflintstone

Lyckades att bränna alla poäng i Libroclubben (poäng man får när man köper böljor) på pollybags. 1 city, 1 chima, 1 friends och en dypplo.

swedish_kitsune

Köpte en på ebay igår för 110 EUR för att den hade en låda, bara för att se en utan låda gå för 56 EUR :P
God jul till den köparen... typ? :'(

andreaseldh

Efter Star Wårs-filmen igår gick vi till LEGO Store. Jag behövde 1x2-klossar i tan till min GBC och hade sett ut Friends pizzeria som ett bra partspack. Jag var lite orolig eftersom den redan är märkt "Retired product" på LEGO:s hemsida. Mycket riktigt var den slutsåld även i LEGO Store. Vi gick därför till Toys 'Я' Us där den fanns i hela tre exemplar innan jag köpte alla. Dom hade även Frost-setet 41066 som officiellt släpps föst på annandagen (som jag köpte) och några ännu inte släppta Star Wårs-set (som jag inte köpte).


mssm

Citat från: andreaseldh skrivet 20 december 2015 kl. 10:42
Efter Star Wårs-filmen igår gick vi till LEGO Store. Jag behövde 1x2-klossar i tan till min GBC och hade sett ut Friends pizzeria som ett bra partspack. Jag var lite orolig eftersom den redan är märkt "Retired product" på LEGO:s hemsida. Mycket riktigt var den slutsåld även i LEGO Store. Vi gick därför till Toys 'Я' Us där den fanns i hela tre exemplar innan jag köpte alla. Dom hade även Frost-setet 41066 som officiellt släpps föst på annandagen (som jag köpte) och några ännu inte släppta Star Wårs-set (som jag inte köpte).



December-nyheterna hade release 18/12 i Sverige. SW, City och DP.

swedish_kitsune

custom
kommer att konvertera denna till 12V också.


papillion

Blev en till dottern när vi ändå är på besök hos svärföräldrarna i Tyskland!
Mest för att jag ville ha den :)

/papillion

andli

Ungen måste ju ha växlar! Då får Morbror rycka in och fixa julklapp :)

10506

Vadå, han är säkert 14 månader vid det här laget...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

TrickBrick

#5759
Blev 2

Fast dagens roligaste va ett Blocketköp som kom idag. Armén växer  ;D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.