Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Carl T

Citat från: Kwagge skrivet 28 november 2015 kl. 15:48
5 muggar på Lego Store i Köpenhamn.. Så fick pepparkakshuset o kalendern på köpet.. I Köpenhamn är den stora muggen billigare än den mindre..

Oj oj, det låter verkligen som är jag missade något där. Jag gjorde i stället ett eget pepparkakshus på hemmagjord deg som legat i kylen sedan förra julen (jag hyvlade bort utsidan och tänker inte äta huset!) men något nytt LEGO blev det inte i dag.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

mssm


ByggareDan

Citat från: mssm skrivet 28 november 2015 kl. 22:22
för 299 kronor på Leklust

Blev 2 sådana för min del, vilket gjorde att jag nådde en milstolpe i samlingen, 100.000 bitar!
Men hur mycket bitar man än har så har någon annan mer.
Sedan fattas det drygt 80 minifigs för att nå 1000 gubbars-strecket, vilket får vara nästa milstolpe.

/ByggareDan





Surf Green

Var på en auktion igår efter en nedlagd leksaksbutik i Klippan. Gjorde några riktigt fina classic space och town fynd. Även en hel del reservdelar och tillbehör ropade jag in. Modellerna har varit uppbyggda för skyltning i butiken för att sedan stoppas undan på lagret för att först se dagens ljus idag. Allt är alltså i nyskick, inte en repa. Däremot så hade de tyvärr fått för sig att limma några modeller. :(
Ca 50 oöppnade servicepackspåsar var det i lådan, mycket pneumatik och hjul, men även lite godis som 12v lampor, signalmaster och spacetillbehör. Sen till 70-talståg var det några 12v reservmotorer, släpskor och bussningar.
Skapligt nöjd! :)

swedish_kitsune

Citat från: Surf Green skrivet 29 november 2015 kl. 11:34
Var på en auktion igår efter en nedlagd leksaksbutik i Klippan. Gjorde några riktigt fina classic space och town fynd. Även en hel del reservdelar och tillbehör ropade jag in. Modellerna har varit uppbyggda för skyltning i butiken för att sedan stoppas undan på lagret för att först se dagens ljus idag. Allt är alltså i nyskick, inte en repa. Däremot så hade de tyvärr fått för sig att limma några modeller. :(
Ca 50 oöppnade servicepackspåsar var det i lådan, mycket pneumatik och hjul, men även lite godis som 12v lampor, signalmaster och spacetillbehör. Sen till 70-talståg var det några 12v reservmotorer, släpskor och bussningar.
Skapligt nöjd! :)



Nu är jag riktigt avis på dig :)
Dela med dig lite 12V till oss andra mindre lyckligt lottade ;) Mycket fint sklipp du gjorde. Blir det en space stad nu också?
Jag håller själv på att röra mig mot 9V tåg nu också för att dryga ut tågparken lite.

BeardedNerd

Citat från: Surf Green skrivet 29 november 2015 kl. 11:34
Var på en auktion igår efter en nedlagd leksaksbutik i Klippan. Gjorde några riktigt fina classic space och town fynd. Även en hel del reservdelar och tillbehör ropade jag in. Modellerna har varit uppbyggda för skyltning i butiken för att sedan stoppas undan på lagret för att först se dagens ljus idag. Allt är alltså i nyskick, inte en repa. Däremot så hade de tyvärr fått för sig att limma några modeller. :(
Ca 50 oöppnade servicepackspåsar var det i lådan, mycket pneumatik och hjul, men även lite godis som 12v lampor, signalmaster och spacetillbehör. Sen till 70-talståg var det några 12v reservmotorer, släpskor och bussningar.
Skapligt nöjd! :)


Men alltså, vad är oddsen för att det förutom Galaxy Explorer är exakt de fyra Classic Space-seten jag ägde i den där lådan?

Fantastiskt kap i alla fall, även om GE skulle vara limmad. Det är ju riktigt ikoniska skepp som man inte vill plocka isär.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: ByggareDan skrivet 29 november 2015 kl. 11:01
Citat från: mssm skrivet 28 november 2015 kl. 22:22
för 299 kronor på Leklust

Blev 2 sådana för min del, vilket gjorde att jag nådde en milstolpe i samlingen, 100.000 bitar!
Men hur mycket bitar man än har så har någon annan mer.
Sedan fattas det drygt 80 minifigs för att nå 1000 gubbars-strecket, vilket får vara nästa milstolpe.

/ByggareDan


Kan någon i Uppsala tänka sig att köpa ut ett par?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Surf Green

Citat från: swedish_kitsune skrivet 29 november 2015 kl. 13:06



Nu är jag riktigt avis på dig :)
Dela med dig lite 12V till oss andra mindre lyckligt lottade ;) Mycket fint sklipp du gjorde. Blir det en space stad nu också?
Jag håller själv på att röra mig mot 9V tåg nu också för att dryga ut tågparken lite.

Gött! :)
Du kan få köpa om du vill en reservmotor och ett par släpskor så kan du göra om en 4,5v motor till en 12 v motor! Gjorde det själv till mitt 7710 med gott resultat.
Håller på och sätter ihop en rymdvärld på golvet under bordet jag har min classic town på. Får ta vara på den space man har!


Surf Green

Citat från: BeardedNerd skrivet 29 november 2015 kl. 16:47

Men alltså, vad är oddsen för att det förutom Galaxy Explorer är exakt de fyra Classic Space-seten jag ägde i den där lådan?

Fantastiskt kap i alla fall, även om GE skulle vara limmad. Det är ju riktigt ikoniska skepp som man inte vill plocka isär.

Ja det är härlig nostalgi eller hur. Hade också och som barn.
Tyvärr ja så är GE limmad så samlarvärdet är ju stukat men som sagt, varför vilja ta isär den! :) 

Nosferatu

Där blev det Dr Who Ideas-settet som släpptes idag samt Mysteriebilen . Fick Pepparkakshuset på köpet. Stackars plånbok...
Illustratör som är väldigt förtjust i minifigs.

Skafte

Citat från: Nosferatu skrivet 01 december 2015 kl. 08:48
Där blev det Dr Who Ideas-settet som släpptes idag samt Mysteriebilen . Fick Pepparkakshuset på köpet. Stackars plånbok...

Va? Ska NI ha ett dr Who-set hemma? Det hade jag väl aldrig trott.  :)

Nosferatu

Citat från: Skafte skrivet 01 december 2015 kl. 09:19
Citat från: Nosferatu skrivet 01 december 2015 kl. 08:48
Där blev det Dr Who Ideas-settet som släpptes idag samt Mysteriebilen . Fick Pepparkakshuset på köpet. Stackars plånbok...

Va? Ska NI ha ett dr Who-set hemma? Det hade jag väl aldrig trott.  :)

He ;) Och ja, jag har köpt Dimensions-setet utan att ha spelet...
Illustratör som är väldigt förtjust i minifigs.

pehter aka ibbe

Hämtade lite jämnårigt lego igår,
Sedan var det visst lite annat också som följde med i farten, , , ,
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Z0rk

Hämtade ut på posten idag som jag knep på Trus blackfriday rea :)

andreaseldh

Doctor Who och en överfylld stor mugg med bl.a. bright green plate 6x12 3028 och gul brick 2x6 2456 på Mall of Scandinavia. Då fick jag ett pepparkakshus till.

Sedan i ilfart till Mr.Gill där jag köpte tan och reddish brown för 313 kr.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.