Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Lordflintstone

Var inne i TRU för att mäta inför nästa Lördag. Var då "tvungen" att köpa hus till sonens stad 31026, 31036 och så råkade en Hulkbuster 76031 till mig slinka med. Har nu bränt hela Lego budgeten innan Lego BS öppnar i MOS. Suck!

ludwigring

Blev ett till mig och som julklapp till sonen på TRU rean idag. Hade hoppats få tag på Detektivens kontor men den fanns inte i Linköping när jag kom in 10:05. Får hoppas att det finns någon annan trevlig rea då man kan köpa den.

Z0rk

Citat från: Ashman skrivet 01 november 2015 kl. 17:44
Ojojoj det var inte lätt att hålla sug på TRU i Malmö. Jag kom sent, typ kl 15, men de hade en hel del exklusiva set kvar, t ex båda senaste UCS seten, Tower bridge, operahuset, senaste simpsonhuset, mindstorms, mm. Men det blev bara en basplatta till mig sen julklappar till ungarna: ninjago spökdraken, nån superheroes och två starwarskalendrar.

I Göteborg(Sisjön) var det skralt på hyllorna redan innan denna rean så såg ingen mening med att ens åka dit.

andreas E

Två st tower bridge för 999 dk/st
Lite tur med snäll personal som korrigerade till webbpriset trots att det var märkt med 1699 dk på hyllan.

Kwagge

Citat från: andreas E skrivet 01 november 2015 kl. 20:40
Två st tower bridge för 999 dk/st
Lite tur med snäll personal som korrigerade till webbpriset trots att det var märkt med 1699 dk på hyllan.

I like  ;)

BeardedNerd

Citat från: andreas E skrivet 01 november 2015 kl. 20:40
Två st tower bridge för 999 dk/st
Lite tur med snäll personal som korrigerade till webbpriset trots att det var märkt med 1699 dk på hyllan.

Oj, price per part på den, du.


oskbl

Citat från: ludwigring skrivet 01 november 2015 kl. 18:16
Blev ett till mig och som julklapp till sonen på TRU rean idag. Hade hoppats få tag på Detektivens kontor men den fanns inte i Linköping när jag kom in 10:05. Får hoppas att det finns någon annan trevlig rea då man kan köpa den.

Jag stod och höll i en tom kartong av Detektivens kontor ca 10:15 på TRU i Linköping, men bestämde mig för att avstå (vilket jag nästan genast ångrade). Men de kanske var slut på lagret?

Fingrade på både Dektektivens kontor och Parisian resturant, men det fick bli en Kwik-E-Mart istället. De (Kwik-E-Mart) fanns bara i kassan, och de verkade ha två st, den ena tog jag, den andra försvann nästan direkt efter såg jag.





Markus

Fick precis hem en st Darth Vader ,  Elsas isslott och en st polislastbil
På köpet fick jag jultåget samt en Stormtrooper sergeant :)

ludwigring

Citat från: oskbl skrivet 01 november 2015 kl. 23:39
Jag stod och höll i en tom kartong av Detektivens kontor ca 10:15 på TRU i Linköping, men bestämde mig för att avstå (vilket jag nästan genast ångrade). Men de kanske var slut på lagret?

Fingrade på både Dektektivens kontor och Parisian resturant, men det fick bli en Kwik-E-Mart istället. De (Kwik-E-Mart) fanns bara i kassan, och de verkade ha två st, den ena tog jag, den andra försvann nästan direkt efter såg jag.

Det var roligt då såg jag dig när jag var inne och småkikade om det fanns nått annat kul. Funderade på att säga att alla modulhus var slut men skippade det.

Vis av erfarenhet sen i april då jag köpte Parisian restaurant så visste jag att de har kartongerna i kassan. Verifierade att lådan fanns på hyllan innan jag gick till kassan, men där gick jag bet. Men det var nog bäst så. Har köpt lite för mycket lego sista tiden (lyckades få tag på ett för 1199:- på ICAs rea. Hoppas på bättre tur på lego.com i januari (om de har 30%).

andreaseldh

Fick hem Mindstormsdelarna som jag ska använda till Stadshuset, bara för att upptäcka att jag av misstag beställt en NXT istället för en EV3 . Fortsättning följer...

MattiasKr

Citat från: Z0rk skrivet 01 november 2015 kl. 19:29
Citat från: Ashman skrivet 01 november 2015 kl. 17:44
Ojojoj det var inte lätt att hålla sug på TRU i Malmö. Jag kom sent, typ kl 15, men de hade en hel del exklusiva set kvar, t ex båda senaste UCS seten, Tower bridge, operahuset, senaste simpsonhuset, mindstorms, mm. Men det blev bara en basplatta till mig sen julklappar till ungarna: ninjago spökdraken, nån superheroes och två starwarskalendrar.

I Göteborg(Sisjön) var det skralt på hyllorna redan innan denna rean så såg ingen mening med att ens åka dit.

Jag var på Backaplan runt två, och då fanns det gott om större lådor kvar. Hade tänkt att köpa en , men när jag kom fram till kassan såg jag att det stod en vagn med en massa set på, så det blev en i stället.

andreas E

En pab burk, en big bang theory och två kablar blev dagens skörd i Köln.
Noterar att den butiken ser exact ut som stockholm kommer att bli.

Ozp


Skafte


Kwagge


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.