Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

BeardedNerd

Det visade sig att Barnens Land Östersund har haft 25% rea på allt Lego sedan i torsdags, så jag hastade in. Jag funderade ett tag på en del halvstora set, men de kommer allihop att finnas kvar ett bra tag. Och det jag verkligen behöver just nu är brunt i allmänhet. Och de hade kvar Sydney Opera House, så det blev ett oväntat stort inköp, men också en rätt sjysst rabatt. Så nu har jag både ett jättebygge att se fram emot och sen nästan 3000 användbara delar att experimentera med :D.


Pekblom

Det blev
Lake Town Chase - 479 kr/st
Slaget vid Dol Guldur - 599 kr/st På webhallen.

Dröm om min förvåning när han slängde fram en CMF serie 14 påse också.
Fattade ingenting.
-har jag beställt den där?
-ja.
-okej är det inte en hel låda jag beställt i så fall?
-jo nu ser jag det, men jag har ingen oöppnad låda dessvärre.
Okej. Men då tar jag den där gubben ändå.
.
.
- ser nu att vi inte får sälja den där, beklagar.
- :-(
Det var nära.

JohanW

En på Willys för halva priset, så 49,50:- Helt OK för ett set med 4st MF.

Surf Green

Citat från: swedish_kitsune skrivet 28 augusti 2015 kl. 20:46
Idag kom det hem ytterligare ett ... Och det var ett hjul avslaget på motorn.
Det är det tredje tåget som jag fått hem som inte varit funktionsdugligt.
Som tur var så kom det ett och det första jag gjorde var att installera och stol + monitor med display tryck på.
Nu ska jag bara köpa fräscha rims till dom och gnugga alla kontakter med t-sprit så kommer det att rulla fint



Trevliga köp! :) Du måste ha en respaktabel samling 12v nu!? Kul!



I

Surf Green

#5509
Ibland har man tur på tradera också! :)
Igår kom det hem ett paket som jag köpt för det innehöll lite tågdörrar och 12v räls etc. 167kr fick jag ge vilket kändes rimligt för vad jag förväntade mig.
Men det visade sig också inehålle inte mindre än två 12v motorer. Dessa var inte synliga på bilden i traderaannonsen.
Första provkörningen var dock katastrof, den ena rörde sig inte alls och den andra gick ryckigt som f-n. De var smutsiga och hade mycket ärg på släpskorna.
Men efter lite smörjning med 5-56, rengöring och sandpappring av släpskorna så går de mycket bra! De är helt klart piggast av mina gamla motorer. Nästan i klass med den nya oöppnade jag köpte förra veckan.
Så mitt 7745 fick en av dessa och går nu som tåget! :)

Lovade lite bilder på min Classic Town-stad, så här är några:




Känner mig långt ifrån färdig men det är ju ett ständigt arbete... :)

BeardedNerd

Imponerande! Jag har inga större ambitioner på att bygga stort i Classic Town (hade jag utrymme skulle det bli jättemodulstad istället) men nostalgin är enorm där! Och tåg ger ju onekligen liv till en miljö.

ByggareDan

Finfin stad med rejäl nostalgifaktor, vore ju trevligt med en egen tråd med denna stad o andra nostalgivibbar.

/ByggareDan

Ashman

#5512
Är på Legoland och köpte som jag letat lite efter,  men inte sett i nån butik förutom på Lego World. Annars var det väl knappast några kap att hämta rent prismässigt. De hade den nya Architecture Louvren som jag inte heller sett ute tidiagre och så en hel del fina star wars, massa modulhus och annat. Flera set jag tyckt verkat sådär, var ju jättehäftiga när man såg dem uppbyggda, t ex nya pariserhjulet, SHIELD helicarrier, Slave I, TIE interceptor.  Speciellt pariserhjulet tyckte jag bar jätttefint.

Kul också att se Scooby Doo-seten. Blev sugen på tror det hade gjort sig fint bredvid Haunted House.
Bifogar lite bilder.

swedish_kitsune

Du gör det inte lätt för mig surf, skänk mig en motor ;)
Samlingen är än så länge liten.
Det behövs mer av allt och det är planerat att köpas.
Budgetrestriktioner påverkar dock.
Mitt 7745 kommer åtgärdas sen ska det fixas en stad också.
Har lite mer påväg nu. Tänkte satsa mer på industri och ha en liten boende del kopplat med tåg mellan.
Men vi får se, sllt är möjligt.

Wineyard

En liten bild av mitt bitköp från Lego Store Nürnberg:

Besökte även Lego Store i Köln, Berlin och Köpenhamn också, men pab-utbudet skiljde sig föga

Nosferatu

Var in på Maxi i Uppsala igår och det var ganska dammsuger på Minifig 14-serien. Det fanns några få kvar så jag köpte två till och fick Flugan (Yay!) och Bigfoot.
Illustratör som är väldigt förtjust i minifigs.

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

andreaseldh

Funderade länge på att sitta uppe till midnatt och köpa Wall-E, men jag fegade ur p.g.a. ryktena om halsproblem och köpte en Ecto-1 redan nu vid 22-tiden istället.

Magnus den store

Några minifigurer blev det:

1 st Zombie Pirate
1 st Wacky Witch
1 st Plant Monster
1 st Fly Monster
1 st Skeleton Guy
1 st Banshee
1 st Square Foot
4 st Zombie Cheerleaders
4 st Gargoyles (tänkte inte köpt dessa först, men de är för bra för att inte ornamentera borgar)

1 st Harley Quinn
1 st Carnage
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

fillishave

Smällde precis till på Wall-E och Mystery Machine. Fina set båda två tycker jag.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.