Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Nilsson.calle

på Åhlens city Stockholm. De har 25 % i rabatt på allt lego för medlemmar i Åhlens klubb hela helgen.

Nu behöver jag bara hitta tid till att bygga   ;)

BrightMinds

Passade på att komplettera samlingen med och , 25% rabatt på BR var gav ett rätt okej pris.

Larsgarage

 Nybliven medlem som hittat tillbaka till Lego som vuxen ! Mest intresserad av Technicbyggen  ,gjorde ett klipp (tycker jag ) igår när  "Liten blir stor " hade 35 % på allt lego , 1589 kr för Volvo hjullastaren    . Ser framemot bygget !  :)

andreaseldh


ByggareDan

Idag slog jag till på en arktisk helikopter som troligtvis byggs senare idag.

/ByggareDan

BeardedNerd

Citat från: Larsgarage skrivet 28 september 2014 kl. 22:12
Nybliven medlem som hittat tillbaka till Lego som vuxen ! Mest intresserad av Technicbyggen  ,gjorde ett klipp (tycker jag ) igår när  "Liten blir stor " hade 35 % på allt lego , 1589 kr för Volvo hjullastaren    . Ser framemot bygget !  :)

Är det butiken i Örebro? Om de fortfarande har kvar sin jättetunna med CMF-figurer kan du göra dig populär genom att gå och leta lite i den :)

lindyhep

Shoppade lite på tradera igår...blandat begagnat från samma försäljare som TheFritz tipsade om en auktion i torsdags tror jag.
Torsdagens köp var denna annons http://www.tradera.com/item/180401/215979266/lego-vintage-blandat-sorterat- och där hittade jag några fina tiles. Ett scala smyckesset kommer de från och jag blir glad bara av att se bitarna.
Sorteringsskåpen ingick också :D

I söndag slog jag sen till på http://www.tradera.com/item/180401/215980637/lego-vintage-80-talet-blandat och http://www.tradera.com/item/180401/215990004/lego-vintage-70-80-tal-gubbar . Den senare gick som ni ser för 4 kr... Där i låg bla 8 indianfjädrar (varav 7 i gott skick) - billigaste på bl ligger ute för 18kr ungefär... Kul även om de kanske inte är jätteanvändbara...(har iaf inte kommit på nåt än ;) )

Allt det blandade var kul att titta i. En gul gammal borg har det funnits. Basplattorna saknas men määäängder med gula bitar finns så de kan nog vara alla. Inga gubbar till den dock men en flagga fanns med. (Gubbar har vi nog kvar en del hos mina föräldrar så borgen tänkte jag bygga ihop.)

Nåt större cs-set finns det delar från och en basplatta. En grå borg finns det ett gäng paneler från också.

Får se vad som kan byggas ihop av detta.

Tack för tipset TheFritz!

mechamike

"Vad köpte du för LEGO idag?"

På tok för mycket!!!  ;D ::)
?

Barbaroux


dalle

Citat från: mechamike skrivet 29 september 2014 kl. 23:53
"Vad köpte du för LEGO idag?"

På tok för mycket!!!  ;D ::)

... och ändå inte det som det var tänkt att man skulle köpa.  :)

humlan

Inte idag, men iallafall i veckan, köpte jag en .

"Systerskepp" till , skeppet som gjorde mig till AFOL på riktigt. Dock tråkigare bygge, och tbh ett riktigt fult skepp :P Men ett bra komplement. Saknar jag bara så är samlingen komplett :P
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

beguiristain

Lyckades vinna en Tradera-auktion med båtdelar. Skrov, master och segel m.m. Mina försök på Tradera brukar alltid sluta i fiasko, men den här gången höll sig priset på rimliga nivåer.

Huvudfoting

Blev ett lokstall och en BNSF (ink 9V-motor + 2 MOC vagnar) för under 2-lusingen ink transport från Tyskland. Den är jag rätt nöjd med ;)

Men jag vill gärna ha en till 10027

/W

Peter S

Idag har jag köpt en . Kanske inte min drömmodell, men gott om bitar (kan man ju lugnt påstå). Kanske blir det ett till tävlingshus? 28+48 fönster räcker ju ett tag... Frågan är bara vad man ska använda 556 Tan cheeseslopes till (+ 12 extra)...

SvanteOlof

Om inte kantbitar på en bro Kanske en mönstrad vägg på ett fint hus?
ordvits: studsmatta = 4186

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.