Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Bricklink - Samlingstråd för frågor och tips

Startat av mechamike, 13 januari 2011 kl. 11:12

Föregående ämne - Nästa ämne

jedi tomas

Citat från: eon skrivet 23 december 2023 kl. 22:48Pick a Brick kan ju vara en bra källa. Lite begränsat utbud över helgerna bara.
Kan ju välja att klicka i rutan slutsålda så får du med dom som finns inte längre i sortimentet.

CopMike

Citat från: jedi tomas skrivet 25 december 2023 kl. 14:00Kan ju välja att klicka i rutan slutsålda så får du med dom som finns inte längre i sortimentet.
Ja, men det han nog menar är nog detta meddelande:
CitatStandard - Tjänsten är pausad
Just nu kan vi tyvärr inte ta emot nya beställningar på Standard-delar i Pick a Brick-sortimentet.
Förväntas starta igen i början av januari
vilket leder till att utbudet endast är "Bästsäljare"!

Godtfred

Roade mig med att räkna lite på rimliga set. Går alltid att diskutera priset på seten, men tog det rimligaste jag hittade via olika källor.

Guld.jpg

Sen följer det ju med en massa andra roliga bitar att ta hänsyn till så klart... Men blir ett högt guldpris oavsett. Bara handsken som är möjligt "prisvärd". Får nog avvakta vad "Standard"-tjänsten har att erbjuda eller Bricklinka - som vanligt...

CopMike

Citat från: Godtfred skrivet 25 december 2023 kl. 18:06Roade mig med att räkna lite på rimliga set. Går alltid att diskutera priset på seten, men tog det rimligaste jag hittade via olika källor.

Sen följer det ju med en massa andra roliga bitar att ta hänsyn till så klart... Men blir ett högt guldpris oavsett. Bara handsken som är möjligt "prisvärd". Får nog avvakta vad "Standard"-tjänsten har att erbjuda eller Bricklinka - som vanligt...
För att kunna vara lite mer behjälplig så får du gärna skriva eller PM:a vad du är ute efter ;)!

andreaseldh

Tips från egen erfarenhet!

Min PayPal-betalning gick inte igenom trots att jag hade tillräckligt saldo. Felet var att det var uppdelat på både EUR och SEK. Efter att ha omvandlat samtliga SEK till EUR (som jag hade angett som valuta i ordern) gick det hur lätt som helst!

jedi tomas

Hur gör man på brinklink för att spara säljare?
Ibland hittar man bra säljare som man vill ha som favorit när man söker nästa gång som man letar efter bricks.

Godtfred

Finns ju "favorite store" och välja "Bookmark this store" - längst upp när du är inne på en butik.
Lite osäker hur man använder den funktionen på bästa sätt när man letar däremot...


Magnus den store

Ifall någon har missat. Det kommer ske lite justeringar i BL:s databas om en vecka.

https://www.bricklink.com/message.asp?ID=1447090
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

janhansson


Boathill

Går det att ställa in vid sökning på bitar att den visar affärer som har stafflade priser, visar billigaste priset? Man ser ju om priset är stafflat men mitt BL visar bara priset för en bit eller lägst antal bitar man måste köpa.

andreaseldh

Citat från: Magnus den store skrivet 24 januari 2024 kl. 23:58Ifall någon har missat. Det kommer ske lite justeringar i BL:s databas om en vecka.

https://www.bricklink.com/message.asp?ID=1447090

Jag förstår inte vad de menar ska ske med 3068b?

MrUzagi

Citat från: andreaseldh skrivet 29 januari 2024 kl. 00:38Jag förstår inte vad de menar ska ske med 3068b?

Om jag förstått diskussionen rätt så kommer "with groove" tas bort från namnet och numret kommer bli 3068 (utan 'b'). 3068a kommer leva kvar med "without groove" i namnet.

andreaseldh

Nu har jag tittat på filmen och kan bara hålla med om att det ibland är frustrerande att man måste välja antingen 3794b eller 15573 i önskelistan, trots att det sällan spelar någon roll.

Därför vill jag så här i elfte timmen föreslå en ny funktion istället för den föreslagna förändringen:
Mould variant
  • Does matter
  • Does not matter

... på samma sätt som man kan välja
  • New
  • Used
  • Any

Då behålls historien och lata säljare kan välja att enbart acceptera ordrar märkta "Does not matter". På samma sätt kan petiga köpare välja att enbart köpa från noggranna säljare!

Skafte

#974
En anledning sägs vara att de vill minska mängden information i databasen, så ett alternativ till tror jag inte är ett alternativ...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.