Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Lordflintstone

Citat från: Wineyard skrivet 30 augusti 2015 kl. 21:51
En liten bild av mitt bitköp från Lego Store Nürnberg:

Besökte även Lego Store i Köln, Berlin och Köpenhamn också, men pab-utbudet skiljde sig föga

Har du räknar på vad det blev för st pris?
Fans det andra växt delar? Tils?
Bra att veta inför LegoBS I MOS

Tunguska

Zombie x 2

Mina LEGO-byggen på flickr.

Silence101

2 lådor med mest Bionicle och lite löst Lego.
1 st V-19 Torrent från 2008, oöppnad.
Allt för 150 riksdaler
Även de flesta delarna och instruktion till Go-cart från 1985
PS: 7674 är inte längre oöppnad........... DS
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Wineyard

Citat från: Lordflintstone skrivet 01 september 2015 kl. 15:09
Citat från: Wineyard skrivet 30 augusti 2015 kl. 21:51
En liten bild av mitt bitköp från Lego Store Nürnberg:

Besökte även Lego Store i Köln, Berlin och Köpenhamn också, men pab-utbudet skiljde sig föga

Har du räknar på vad det blev för st pris?
Fans det andra växt delar? Tils?
Bra att veta inför LegoBS I MOS
Det är 200 bitar exklusive växtbitarna, som löst uppskattat är 500-800 st. Vilket gör att varje bit kostar 20-30 öre.
Förutom den klassiska gräsbiten fanns även 2518 och 30176. Sen fans en drös med tiles, ex 2x2 i lbg och i tan och 1x2 i diverse "friends-färger"

andreaseldh

Sex st. CMF 14 hos Mr Gonzo.

          

          

AndersI

Beställde svarta takbitar från Brick Dream (Italien) i fredags, fick paketet idag. Går skrämmande fort - svenska posten ligger i lä...

andreaseldh

#5526
Citat från: AndersI skrivet 01 september 2015 kl. 23:29
Beställde svarta takbitar från Brick Dream (Italien) i fredags, fick paketet idag. Går skrämmande fort - svenska posten ligger i lä...

Hur gör man för att undvika att svenska posten blir den sista i stafetten?

EDIT:
Hittade svaret själv, butiken kör med DHL.

swestar

En låda... :D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Anders67

Citat från: AndersI skrivet 01 september 2015 kl. 23:29
Beställde svarta takbitar från Brick Dream (Italien) i fredags, fick paketet idag. Går skrämmande fort - svenska posten ligger i lä...
snabbaste butiken jag beställt från, en favorit.

Skafte

Jag klämde fram en häxa från serie 14 på Maxi. Barnen skulle igår få välja var sin gubbe från den låda jag beställt med två andra Swebrickare, med förbehållet att man inte kunde få vilken som helst. Sonen ville ha växten, bra den fanns en extra av som ingen tingat. Men dotterns typ sju första val var antingen bara tre av eller bortlovade. Hon blev dock glad för gargoylen hon fick. Men hon var ändå lite ledsen för att det inte blev någon lila (favvofärg) häxa med katt. Men nu fick hon en i alla fall.

andreaseldh

Efter mycket tvekande om halsproblem, slog jag till slut till på en Wall-E. Och en Trick or Treat för att få fraktfritt.

Huvudfoting

I veckan lyckades sno åt mig webhallens sista exemplar av . Hittade även 20 vägplattor på blocket åt ungarna för 30kr/st

Bra vecka

Illuwatar

Blev en Wall-E för mig också (samt lite PaB för att nå upp till fraktfritt).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Ichigo

#5533
Jag har precis fått hem en ewok village 10236-1 och ett Temple of Arijitzu 70751-1. Jag har funderat på att ta bilder och recensera 70751-1, skulle det vara intressant?

http://alpha.bricklink.com/pages/clone/catalogitem.page?S=10236-1#T=S&O={"ii":1}

http://alpha.bricklink.com/pages/clone/catalogitem.page?S=70751-1#T=S&O={"ii":1}


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.