Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Mr Gonzo


mssm

Citat från: andreaseldh skrivet 26 augusti 2015 kl. 22:01
Citat från: Mr Gonzo skrivet 26 augusti 2015 kl. 19:49
Förbeställde även en hel låda från webhallen :)

Den seriens figurer vill inte jag köpa oklämda, kommer dubbletterna dyka upp i din BrickLink-butik?

Jag har också bokat en låda, och kan tänka mig att lägga ut på BL.

mordatre

Blev en del technic från B&P. Håller på med att bygga om mina technicmotorcyklar. Inte i Jonssons klass dock utan mest lite modifieringar.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

swedish_kitsune

Idag kom det hem ytterligare ett ... Och det var ett hjul avslaget på motorn.
Det är det tredje tåget som jag fått hem som inte varit funktionsdugligt.
Som tur var så kom det ett och det första jag gjorde var att installera och stol + monitor med display tryck på.
Nu ska jag bara köpa fräscha rims till dom och gnugga alla kontakter med t-sprit så kommer det att rulla fint


sollemannen

Inte köpt idag men fick väl hem ett Fire Brigade idag. Så ytterligare ett modulhus till samlingen  :D

BeardedNerd

Efter en felleverans av Amazon och efter att ha skickat pengar till fel mail på Bricklink (doh!) har jag äntligen fått hem och byggt hälften till filmen ikväll. Köpte också för att det kändes nödvändigt med en Admiral Ackbar, och i efterhand insåg jag att jag kommer att behöva den extra Han Solo till Millennium Falcon sen.

Mr Gonzo

Citat från: sollemannen skrivet 28 augusti 2015 kl. 22:30
Inte köpt idag men fick väl hem ett Fire Brigade idag. Så ytterligare ett modulhus till samlingen  :D

Har letat efter den, köpte du den av en privatperson eller går dom att köpa någonstans

sollemannen

Köpt privat...annars finns ju alltid Bricklink men det blir ju så klart lite dyrare som med alla modulhus när dem väl utgått.

AndersI

Köpt en massa svarta takbitar, dels av svenska säljare (tack Wuntin!), dels från Italien - får se när de utländska dyker upp (det svenskköpta är redan monterat i bygget)...

Jonsson

#5499
En sprättad kartong stod där - jag tog chansen då jag är nyfiken på de orangea panelerna. Den gick igenom i kassan för 249:- vilket säkerligen är för dyrt men vafasen...:)




Edit: Upplagd från telefonen så jag får be om ursäkt för att den inte är roterad.

andreaseldh

Citat från: Jonsson skrivet 29 augusti 2015 kl. 00:15
En sprättad kartong stod där - jag tog chansen då jag är nyfiken på de orangea panelerna. Den gick igenom i kassan för 249:- vilket säkerligen är för dyrt men vafasen...:)

Hur i all sin dar får du och många andra tag på modeller som inte släppts på lego.se ännu? Jobbar ni i leksaksbutik eller är svensk butikspersonal för ivrig att packa upp varorna?

Jonsson

Citat från: andreaseldh skrivet 29 augusti 2015 kl. 01:32
Citat från: Jonsson skrivet 29 augusti 2015 kl. 00:15
En sprättad kartong stod där - jag tog chansen då jag är nyfiken på de orangea panelerna. Den gick igenom i kassan för 249:- vilket säkerligen är för dyrt men vafasen...:)

Hur i all sin dar får du och många andra tag på modeller som inte släppts på lego.se ännu? Jobbar ni i leksaksbutik eller är svensk butikspersonal för ivrig att packa upp varorna?

Jag blev själv förvånad när de låg där i sprättada kartonger med tanke på märkningen. I detta fall handlar det nog bara om att någon i personalen öppnat för att kolla vad det var utan avsikt att det skulle upp på hyllorna. Jag såg att de andra figurerna också fanns där i kartongerna men de var inte öppnade.

Chrille

#5502
Du kan vara lugn, jag kommer att se till att ditt 7745 blir tiptop.


Nosferatu

ICA Maxi hade fått in Monster minifigsen. Köpte dock bara en för jag kunde inte hålla mig. Det blev anden/spöket. Mycket snygg!
Illustratör som är väldigt förtjust i minifigs.


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.