Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tiden går fort ibland ... 20 år på Bricklink

Startat av CopMike, 04 september 2023 kl. 05:40

Föregående ämne - Nästa ämne

Wolcker

@Gideon i Skåne är man inte änns på första sidan för det finns så många som handlar där och har över 300 i omdömme. =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Gideon

Citat från: Wolcker skrivet 04 september 2023 kl. 21:09@Gideon i Skåne är man inte änns på första sidan för det finns så många som handlar där och har över 300 i omdömme. =)
Det bor ju lika mycket folk där som i ett litet land (på samma yta som en större kommun, fattar inte hur folk står ut 🙃)

Eriol

Citat från: Gideon skrivet 04 september 2023 kl. 21:17Det bor ju lika mycket folk där som i ett litet land (på samma yta som en större kommun, fattar inte hur folk står ut 🙃)
Nu blev jag ju tvungen att kolla upp om Estland eller Skåne har flest invånare. Det var en precis så hård kamp som jag anade!

Wolcker

Citat från: Gideon skrivet 04 september 2023 kl. 21:17Det bor ju lika mycket folk där som i ett litet land (på samma yta som en större kommun, fattar inte hur folk står ut 🙃)

Så länge man inte bor i de större städerna så är det lungt, och man har ju typ aldrig mer än några minuter till västkusten =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

ColA

Oj jag ligger 1a på en lista, vad kul 🤩 

andli

#20
Jag har bara skrapat ihop knappt 9 år på Bricklink, och hela 15 beställningar :D

edit: det var visst 15 mottagna omdöme, faktiskt 16 lagda ordrar!
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

CopMike

#21
När det gäller lagda orders så har jag annan statistik! 3552 st 😱! Men det är ju bara 177.6 per år, knappt en varannan dag 🤪!

andreaseldh

Plats 27 över mest aktiva svenskar utan butik är ju inte så tokigt minsann! Några viktiga första datum:
  • 23 juli 2013 Swebrick
  • 9 april 2014 BrickLink
  • 23-24 maj 2014 Åhlénshuset
  • 7-9 november 2014 Uppsala

Tunnan

Citat från: andreaseldh skrivet 04 september 2023 kl. 22:41Plats 27 över mest aktiva svenskar utan butik är ju inte så tokigt minsann

Hur fann du denna info?

Teabox

Citat från: Teabox skrivet 04 september 2023 kl. 16:49Hade varit kul att se antal nyregistreringar per år :)

Efter lite webscraping och kodande...

Screenshot 2023-09-05 094953.png

Screenshot 2023-09-05 095037.png

Känns som vi har en tydlig Corona-effekt i statistiken :)

(Siffrorna gäller svenska registreringar)

Tunnan

Kan man misstänka en viss pandemi effekt där 2020  :o

andreaseldh

Citat från: Tunnan skrivet 05 september 2023 kl. 07:40Hur fann du denna info?

Gissar att det är så man ska tolka Gideons statistik. På fjärde bilden finns de första 20 utan butik, jag är det sjunde namnet på nästa bild.

Klas Almqvist

Citat från: Teabox skrivet 05 september 2023 kl. 09:55Efter lite webscraping och kodande...

Screenshot 2023-09-05 094953.png

Screenshot 2023-09-05 095037.png

Känns som vi har en tydlig Corona-effekt i statistiken :)

(Siffrorna gäller svenska registreringar)
Observera dåligt skämt!
Ojdå tror du att du kan hacka så jag kan göra reklamutskick till alla svenska användare du får 25% på all försäljning 😂🤣😂🤣💸💰🌈

Studley Heinsbergen

Tio år för mig i januari, ser jag. Uppenbarligen svensk nr 745 i systemet, det var värst. Har dock bara 18 omdömen. Det måste ju betyda att jag kan shoppa loss järnet utan något som helst dåligt samvete de kommande tio åren...

Skafte

Citat från: Klas Almqvist skrivet 05 september 2023 kl. 11:41Observera dåligt skämt!
Ojdå tror du att du kan hacka så jag kan göra reklamutskick till alla svenska användare du får 25% på all försäljning 😂🤣😂🤣💸💰🌈
Jag brukar alltid gå in på de BL-butiker som annonserar 10% eller så på FB-gruppen och kolla vad de har från mina önskelistor. Eller här på Swebrick.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.