Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC][spoiler alert] Emma och Stej bygger Firefly

Startat av Emma, 13 januari 2017 kl. 12:40

Föregående ämne - Nästa ämne

stej123

Citat från: Storm_666 skrivet 15 september 2017 kl. 21:24
OJOJOJ!!!!
Det där är ett riktigt mäktigt bygge :) Snyggt jobbat. Man blir onekligen sugen att våldgästa lite i Skellefteå ;)
Du är välkommen! ;D

Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

mortil

WOW.   det där är riktigt seriöst stort :P

riktigt jäkla snyggt också :D
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Teabox

Jäkla vad stor den blir. Har inte sett serien men ser fram emot att få se ert skepp IRL någon dag :)

mortil

Citat från: Teabox skrivet 16 september 2017 kl. 09:59
Jäkla vad stor den blir. Har inte sett serien men ser fram emot att få se ert skepp IRL någon dag :)

Samma här .  har heller inte sett den men efter förra inlägget så drog jag ner några avsnitt.  måste bara få tid att kolla också :P
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

stej123

Skeppet mäter just nu 135 cm. Kvar är slutet på rumpan, som vi räknar med ska bli ytterligare 25 cm.




Captain Reynolds framför sitt skepp. (OBS, zooma in så ni ser honom...)




Konstruktör Emma, bakom sitt skepp. Konstruktör Stej bakom kameran.




Motorn behöver lite hjälp att hålla sig uppe. Ett finger räcker tydligen.




Ibland behöver skeppet servas. Motorerna går självklart att ställa i service-läge, precis som i "verkligeheten".

Magnus den store

Håller bordet?

Citat från: stej123 skrivet 16 september 2017 kl. 11:56
Captain Reynolds framför sitt skepp. (OBS, zooma in så ni ser honom...)

Jag kan inte zooma in.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Emma

Citat från: Magnus den store skrivet 16 september 2017 kl. 12:13
Håller bordet?

Citat från: stej123 skrivet 16 september 2017 kl. 11:56
Captain Reynolds framför sitt skepp. (OBS, zooma in så ni ser honom...)

Jag kan inte zooma in.

Ctrl och +. Bilden ligger som privat på Flickr just nu. Vi menade bara att figen nästan inte syns.

Boathill


stej123


BerraBZ


Lordflintstone


drdoddo

Å Jesus va stort...å grymt! Fattade att det var stort efter er beskrivning på klossfestivalen men ändå lite mind-blowing att se bilder med en riktig människa som referens, haha! Tungt!

Record

Otroligt häftigt att 2 vänner/byggare kan ro nåt sånt här i hamn. Jag har inga referenser till detta skepp, men det är ju brutalt, vilket bygge, man blir mållös  :o.
Hoppas vi får se den live på någon utställning senare.

Verkligen bra gjort än en gång!!
Friskt satsat, hälften vunnet..

Emma

Kul att läsa alla hejja-rop! Tack så mycket för peppen. Jag är själv imponerad över att samarbetet går så bra, trots de 40(?) milen emellan oss. Självklart kommer bygget fraktas söderöver och visas upp såsmåningom.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.