Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperrydhog

Så har jag också unge men lite äldre Sensi Wu.

LinusLundstrom

Satte ihop min födelsedagspresent från sambon. Gulliga ! Den är inte så stor, men överraskande tung. Tätt mellan bitarna så att säga. =)
Glad AFOL som passar på att bygga lite när kidsen somnat.

BrickLink-butik: BricksOfTheNorth

CopMike


Manne

Blev ett litet bygge idag ,men ack så trevligt.

Med Vänlig Hälsning Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr


Manne

Årets modul hus byggt! Ganska rogivande bygge.

Med Vänlig Hälsning Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

BeO

Jag hittade en gammal klassiker ikväll när jag letade efter något kul att bygga. Jag var väl 9 år gammal när jag byggde ihop denna för första gången  :)


BrickMe

Citat från: Manne skrivet 10 februari 2019 kl. 14:39
Årets modul hus byggt! Ganska rogivande bygge.

Med Vänlig Hälsning Manne

Håller med om att det var kul att bygga (byggde själv klart först idag). Gillar lösningen med att rulla upp garageporten. Men vyn rakt framifrån ovan Joe´s garageskylten är lite trist när man ser skarvar och de grå bitarna (brackets mm).

DanielEss

Sonen är överförtjust i DC Super Hero Girls på Youtube, och som gammal DC-fan blev jag enormt positivt överraskad av kvaliteten. Detsamma måste sägas om Lego-versionen, som jag tidigare avfärdat som glorifierat Friends-trams. My bad.
Tack vare lite Bricklink- magi bygger vi nu set efter set tillsammans och har hur kul som helst när vi leker med dem, även om han är i yngsta laget. Tänkte berätta om den senaste vi gjorde - , Lashina's Tank.

Ett snabbt och trevligt bygge som är oväntat robust - hon har krockat med både det ena och det andra utan skada på bilen. Hjulen rullar väldigt, väldigt bra! Färgvalet är mycket effektivt det med och matchar såklart serieversionen. Den lilla buren baktill är precis stor nog att rymma hunden Krypto, om man villl fånga honom.

Sympatiskt nog är det bara 3 dekaler i detta set (vissa andra har skamligt många) och endast en sitter på bilen. Jag har kommit på strategin att klistra fast dem i förväg (rekommenderas för alla legoprojekt man delar med barn, gör att byggandet flyter bra) och gömma alla lätt-tappade delar innan vi bygger - en snart-fyraåring tänker inte på sånt. Skönt slippa studshooters/katapulter!

Designen/detaljerna på alla figurerna oavsett set är fantastisk, och ansikterna är flera mil uttrycksfullare än vanliga Friends. Krypto är iofs en äldre hundmodell med nytt tryck, men att manteln inte går att ta av/ha sönder väger upp det mesta! Man får dessutom dubletter av kryptomiternas (de små stenmonstren) ansikten, så man kan lätt bygga fler och äntligen få nytta av alla cheese slopes man har liggande. Passar bra eftersom de kommer i mängder i serien.

Så det var historien om hur jag helt ändrade uppfattning om ett tema. Stor cred till designerna som fått sån originalkänsla i det mesta med begränsade resurser! Och två extrapoäng för att Krypto har en VATTENPOST i anslutning till sin koja - en kul vuxendetalj barn antagligen inte ser humorn i! (Den är dock en av bitarna jag gömt, eftersom den rätt snart skulle försvinna under soffan eller nåt.)

Till helgen ska jag överraska med huvudbyggnaden - skolan - i temat. DEN har däremot dekaler så det räcker och blir över, majoriteten transparenta... Fler prints hade varit välkommet, men eftersom det här är lek- och inte displayset gör det inte så mycket.
Om man bortser från skadan på mitt tålamod. :P

Jesperrydhog

Idag har jag byggt på två Små brandfordon Lego både med set och av lego.

Icestoffe

Inte direkt byggda i dag, men lagades i helgen efter en 60mils färd hem från föräldrarna.

Sydby

Tekniskt sett är det ett officiellt set, men rendering. Gjorde som i verkligheten och plockade ut bitarna och byggde.

Nu missade jag några bitar, som t ex toppen på avgasrören och sen klistermärkerna.
Sen har jag även gjort små modifieringar för att bli av med lite synliga studs samt ersatt allt grått med chrome.
Slutligen tror jag att front bumpern är fel för den sitter fast med endast 2 studs istället för 8 (2 brackets).

BrickMe

Snyggt men det lär väl gå åt mycket Autosol för att hålla den blank och fin efter ett antal långkörningar  ;)

BrickMe

Det var tydligen startknapp på årets modell då man bara fick en nyckelring...

Jesperrydhog

Den hära Polisfygplan jet är med den nya Lego City serietidningen. Från ICA maxi.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.