Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Jag vågar chansa på Sommarparty på stranden med Herreys.

AndersI

Copacabanana med Sean Banan?

Jaxne

Inget rätt än så länge. De två bitarna som ledtrådar är inte relaterat till låten utan till artisten.

shutter

ledtrådarna får mig att tänka på Bob Marley och scenen verkar handla om att den mörka tjejen borde ta på sig en tröja ;)

Jaxne

I denna video nedan är "Overcook the meat" en liten parodi på något som producenterna av den eftersökta låten med har gjort utöver sin musik.


andreaseldh

Verkar inte vara den typ av musik som jag oftast lyssnar på så jag slänger in en troligen felaktig gissning på "Ingen vill veta var du köpt din tröja" med Raymond och Maria.

Jaxne

Citat från: andreaseldh skrivet 05 augusti 2013 kl. 18:14
Verkar inte vara den typ av musik som jag oftast lyssnar på så jag slänger in en troligen felaktig gissning på "Ingen vill veta var du köpt din tröja" med Raymond och Maria.
Tyvärr inte heller rätt.

Jaxne

Det var dåligt med gissningar så det får bli fler ledtrådar nu då.
Namnet på artisten har även kopplingar till en snart 100 år gammal konstriktning.

Jaxne

Snålt med gissningar :P
Får komma med mer info nu då. Artisten är en grupp med två svenska killar som gör elektronisk dansmusik.

malmen

Antiloop - Let your body free?

Jaxne

Citat från: malmen skrivet 07 augusti 2013 kl. 22:25
Antiloop - Let your body free?
Tyvärr inte, mer modern låt än så är det

Jaxne

Ska väl inte behöva ta en vecka innan någon löser detta :P
De hade bra tryck när de spelade på Bråvalla festival :)

andreaseldh

Då gissar jag på Rolling Stones T-shirt med Dada Life.

Jaxne

Citat från: andreaseldh skrivet 08 augusti 2013 kl. 21:52
Då gissar jag på Rolling Stones T-shirt med Dada Life.

Yes! Äntligen ett korrekt svar :)



Let's go play in the water
You can borrow my Rolling Stone T-Shirt


Dada Life brukar använda bananer och champagne som lite maskotar så därav de bitarna för ledtråd.

Vad var parodin på de då? 
Jo Dada Life har utvecklat ett bra plug in för musikproduktion som är smidigt att använda för att göra bas-ljud lite fetare :) Jag har använt det en del :) Sausage Fattener
http://www.dadalife.com/sausage-fattener-plugin/

andreaseldh

Jag hade aldrig hört talas om vare sig gruppen eller låten tidigare, men med hjälp av ledtrådar och internet kan man uppenbarligen lyckas. Underbar video, synd bara att T-shirten (och vissa andra delar) är blurrade.

Få se om min vinjett är lika svår...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.