[ALLTID PÅGÅENDE!] Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 Mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

J. Israelsson

Nej detta är en mindre parabol 3 x 3 (43898). De paraboler vi växte upp med var 4 x 4. Jag fick med den i senaste Star Wars adventskalendern. Den har viss betydelse för låten jag söker men det är ingen parabol.

/ji
LEGO Ideas: My Neighbour Totoro

J. Israelsson

Inga fler gissningar? Som en liten ledtråd kan nämnas att jag leker med skalan så saker och ting kanske inte är representerade i samma skala.

/ji

andreaseldh

Jag googlade alla texter från David BOWies album Young AMERICAns men hittade inget som jag tyckte kunde passa.

J. Israelsson

Inte heller rätt men om du fortsätter så kommer du nog att hitta rätt till sist. Du är på rätt väg...

/ji

marpe

Go West. Village People Jacques Morali, Henri Belolo, Victor Willis.

J. Israelsson

Nej tyvärr, dessutom blev det aningen kallare... Snart dags för en ledtråd?

/ji

lindyhep

Jag tycker ni skall fortsätta googla. Googlingen som gjordes tidigare var bra men nära smäller ingen fluga.....
(Nä, jag kommer inte på vad jag skall bygga ::) )

J. Israelsson

Jag kan ge den kanske mest subtila ledtråden:

Det som normal är vitt är inte det i min modell p g a något de sjunger om vid två tillfällen i den här låten. :)

/ji

andreaseldh

This is not America med Pat Metheny Group, skriven av David Bowie, Pat Metheny och Lyle Mays. Innehåller texten "Snowman melting".

J. Israelsson

Nej inte den heller. Det finns många att välja på...

/ji

J. Israelsson

Hmm... Intresset verkar ha svalnat. Och du lindyhep har inte kommit på något att bygga ännu? :)

Ytterligare en ledtråd är att det figurerna står på är som tidigare sagt inte i samma skala som figurerna utan något man kan bära och som det också sjungs om i denna låt. (För övrigt en av de mest geniala låtraderna alla kategorier.)

/ji

lindyhep

Kan väl tilläggas att min kommentar faktiskt också är en ledtråd.

andreaseldh

America med Simon & Garfunkel, innehåller textraderna "And we walked off to look for America" (därav kikaren i handen) och "Be careful his bowtie is really a camera".

J. Israelsson

Rätt!!!

Och låt mig bjuda på First Aid Kits fantastiska cover på denna fantastiska låt för er som inte hört den. om ni frågar mig så är den snäppet bättre än orginalet och det vill inte säga lite. Paul Simon verkar tycka att den är bra också... :)

Din tur!

/ji

andreaseldh

Wow, jag har två stafettpinnar, både här och på filmtråden!