Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Kwagge


CopMike

Citat från: Kwagge skrivet 29 februari 2024 kl. 19:36Hur var själva eventet Copmike? Värt resan?
Verkligen 👍! Jättebra presentation av setet och dess utvecklingsprocess, en Legohistorisk del, en liten tävling (jag vann en av fem priser) och förköp på 1 mars release! Fullsatt auditorium på 200 personer, en hel del Skaerbaekare så bra tjat före & efter. Enda dåliga var skitvädret men what's new 🙄?


Magnus den store

Fler Speed Champions till samlingen och en Millennium Falcon som åkte med i farten.





Tror att jag skippar BMW M4, BMW M Hybrid och McLaren F1.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Jesper_Lundgren

Fick tag på en komplett uppsättning av minifigs serie 25 på Citygross och en extra get 🐐 😍

andreaseldh

Citat från: CopMike skrivet 29 februari 2024 kl. 18:52En bra dag 😊!

Tittar en gång till på bilden och undrar om du verkligen var i Danmark? Pølsen har fel färg ???

T-86

#7566
Var på MoS och handlade till sonen och tog i farten med . Förutom att det är ett trevligt set så är det otroligt vilka bitar man får med för den enligt mig billiga pengen 199kr.
 65578 Handle no 1 i dark red kan definitivt komma till användning vid trädskapande framgent, framförallt iom bitar ur lugbulken i just denna färg!

Studley Heinsbergen

Köpte igår några småset inkl. väldigt prisvärda från Webhallen.

janhansson

Jag fick hem 40 gröna 3811 från en Bricklinksäljare i Danmark. Jag var lite orolig att det kunde blivit fel med färgen men det var rätt nyans. Jag behöver ett gäng av dessa som underlägg för min belägrings-MOC, men tog i lite extra.
 
32platta.jpg


Det dök också upp en låda med nästan allt möjligt Powerfunction -Motorer, lampor, batteriboxar, switchar m.m.som jag impulsköpte på Tradera. 
Bland annat en ny och två begagnade XL-motorer.

motor_ny.jpg

janhansson

Jag fick hem några fler smeder till borgen idag. Nu ska jag bara ha lite lämpliga byggnader för dem också.
LEGO hade ju väldigt begränsat med "civilpersoner" i gamla borgtemat, så jag försöker göra mesta möjliga med smeder och "bönder". Sedan experimenterar jag lite med gamla figurer utan tryck.

smeder.jpg

Skafte

15 fjärilar till en Swemezza-MOC på MoS. Få se vad som finns i Skäris.

IMG_9332.png

Magnus den store

Det blev , Peter Pans och Wendys flygtur över London. Nedsatt med 30% hos Lego. I kombination med lite PaB fick jag också två GwP:


Plockade också , Undrens värld, från belöningscentret för 2 700 poäng, vilket motsvarar 180 sek.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

dalle


swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

janhansson

En låda som enligt etiketten innehåller två av de nya passagerartågen, samt en station på det.
Priserna har väl inte riktigt kommit ner lika långt som för det förra passagerartåget när det var som billigast, men räknar man in att det är lampor med i paketet, och att det är inflation på allt, så är det nog ändå rätt nära...

kop.jpg


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.