Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Roger Brickjet

Blev en hel del serie 12-påsar då de äntligen dykt upp i en klämvänlig butik.
Ang. ovanstående inlägg om impulsköp har jag en filosofi som funkar hyfsat för mig. Försöker dra ner på sockerintaget så vare gång jag aktivt väljer att inte köpa något onyttigt kan jag unna mig lego istället! Win-win! :)

andreaseldh

Jag är precis lika impulsiv med godis...

Men det betyder ju att jag bara kan bättra mig!

Anders67

Förutom några påsar serie 12 så var det nära att jag gick hem med de nya hobbitsetten som var ute i butik på Eko i jönköping, fina byggen och minifigs!

SvanteOlof

Citat från: Anders67 skrivet 18 oktober 2014 kl. 08:15
Förutom några påsar serie 12 så var det nära att jag gick hem med de nya hobbitsetten som var ute i butik på Eko i jönköping, fina byggen och minifigs!

Äntligen!
ordvits: studsmatta = 4186

darthmortar

Citat från: andreaseldh skrivet 18 oktober 2014 kl. 00:07
SE OVAN

Citat från: darthmortar skrivet 17 oktober 2014 kl. 21:50
Har du den som LDD?

Javisst! Jag gjorde den ursprungligen med enbart bitar som fanns på Pick a Brick, men när jag skulle beställa fanns inte längre 1x10 kloss i rött. Den kan hängas på väggen med 4 krokar som vilar på dessa bitar. Jag ville inte ersätta dem med 1x8, så istället valde jag 1x12. Jag beställde c:a 10 % extra av varje sorts bit, så om ni vill köra med mindre marginaler blir förstås priset något lägre. Eller bygger med de bitar ni redan har, många bitar på baksidan kan man byta färg på utan att det syns. Tänk på följande:

6112 Brick 1 x 12 finns inte på Pick a Brick men väl på Bricks and Pieces, 5 st. behövs.
32000 Technic, Brick 1 x 2 with Holes och 44728 Bracket 1 x 2 - 2 x 2 finns på Pick a Brick, men inte i samma färg som LDD-filen. Spelar dock ingen roll eftersom de inte syns...

Slutligen tror jag ni kan gissa var 32524 Technic, Liftarm 1 x 7 Thick ska monteras, jag var tvungen att flytta dem för att få LDD att göra en någorlunda vettig bygginstruktion.

Tackar!
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Jonsson

Citat från: swestar skrivet 17 oktober 2014 kl. 22:22
Citat från: Jonsson skrivet 17 oktober 2014 kl. 21:58
Fem ordrar på bricklink under dagen. Hoppas på att få klart ett nytt bygge till Uppsala. :)
Vill se WIP bilder  ;)

http://jsonfoto.se/Web/DSC_0412.JPG

En fantastiskt risig bild men det kanske ger en fingervisning.. ;)

swestar

Citat från: Jonsson skrivet 18 oktober 2014 kl. 18:09
Citat från: swestar skrivet 17 oktober 2014 kl. 22:22
Citat från: Jonsson skrivet 17 oktober 2014 kl. 21:58
Fem ordrar på bricklink under dagen. Hoppas på att få klart ett nytt bygge till Uppsala. :)
Vill se WIP bilder  ;)

http://jsonfoto.se/Web/DSC_0412.JPG

En fantastiskt risig bild men det kanske ger en fingervisning.. ;)
Ser bra ut.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Storm_666

Idag inhandlades ett helt åkeri i legofigurskala.
Det blev 3st 4432 Sopbil, 3st 60016 Octan Tankbil samt 2st 60018 Cementbil.
Mycket glad och nöjd  ;D

Freppe

Fyndade på Rusta,
4st a 49kr (ville åt en del bitar)
1st a 49kr
1st a 199kr

Memmla

Jag "råkade" gå in på Rusta och "råkade" få med mig en av varje av Legospelen.. ::)

Tunguska

#4705
Ett besök hos den lokala Rusta-butiken resulterade i att jag begav mig hemåt med 1x Samurai Mech - , 1x Mini Taurus - och 2x The Hobbit: An Unexpected Journey - .
Mina LEGO-byggen på flickr.

andreaseldh

I natt beställde jag bitar på Pick a Brick som skulle vara väldigt trevliga att ha inför Uppsala...

Lovlan

Slog till på tomteverkstan inatt och fick med free promo setet, gött att det fanns kvar till lönen kom och att det blev dubbla vip-poäng med :D
Kunde inte låta bli att plocka ihop lite PaB för 300 spänn med, helt utan plan som vanligt... Tog lite festliga bitar bara!

Roger Brickjet

Två Benny's Spaceship, Spaceship, SPACESHIP! för 711 kr st på http://www.icahemma.se

bileam

I dag kom ett paket med , och . Så småningom kommer det lite PaB också...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.