Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Tobbe Arnesson

Bara gjort den missen en gång, men kom på det innan de skickade ordern. Jag försökte få lägga en till order, att lägga i samma paket, men de valde att annullera min första order så jag kunde lägga till den biten. Då skickades PayPal-betalningen tillbaka men det tog rätt många dagar innan PayPal skickade tillbaka pengarna till mitt kreditkort så jag hade råd att betala den editerade ordern (jag hade inte brått så jag iddes inte slanga pengar från sparkontot för den sakens skull).

Mycket turer för litet slarv, jag betalade in lite dricks och fick lite "dricksklossar" i ordern.  :D
Blogg: Robotkampen

mechamike

Hand upp.. hände med mig med förra ordern Den biten som jag kom int för glömde jag lägga till och en annan bit beställde jag bara en av när jag skulle ha 4.... men jag mailade säljaren som rättade till det hela utan problem..
?

Record

Känner inte exakt igen mig, men jag har beställt och fått order, där det har fattats just den bit man skulle ha, och det som kom var så att säga utfyllnad.. har dock snabbt fixats av säljaren.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Pekblom


Johan J

Fick idag hem:
6339 Shuttle launch pad http://www.brickset.com/detail/?set=6339-1
en tågtransformator http://www.brickset.com/detail/?set=4548-1
samt vägar, basplattor och blandat godis

från  jimmyspekeröd, via forumet och Bricklink http://www.bricklink.com/store.asp?p=jimmyspekerod.
LEGO är skoj.

Magnus den store

Citat från: insurrection skrivet 21 juni 2012 kl. 02:08
Alltså känslan man får när man fått hem sin bricklinkbeställning och inser att biten som gjorde att man valde att handla i just den butiken från början inte finns med... och när man sen kollar upp sin egen beställning så beror det på att man på nått jävla sätt glömde att ta med den.
Haha, får väl skratta åt eländet och beställa nytt helt enkelt.

Jag har gjort liknande saker på BL men inte sen jag började använda önskelistan. Surt minst sagt!

För att inte sväva för långt ifrån ämnet så har jag beställt lite torsos och annat smått och gott till mina nya gangsters. Blott min femte Cracklink beställning den här månaden.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Kwagge



För att inte sväva för långt ifrån ämnet så har jag beställt lite torsos och annat smått och gott till mina nya gangsters. Blott min femte Cracklink beställning den här månaden.
[/quote]

Du hinner med fler! Bara den 21:e idag!!!   :)


Pekblom

Äntligen har jag 10219 Maersk Train. :D :D
Jag köpte minna via Italenska Amazon efter ett tips från "TheFritz". Det är knepigt att beställa när allt står på Italienska men värt besväret. Och man fick bara köpa två så vitt jag förstod men snabbt biligt och bra tycker jag.
2st inkl frakt 1735,18 = ca 870kr/st

bileam

Citat från: Pekblom skrivet 22 juni 2012 kl. 08:16
Äntligen har jag 10219 Maersk Train. :D :D
Jag köpte minna via Italenska Amazon efter ett tips från "TheFritz". Det är knepigt att beställa när allt står på Italienska men värt besväret. Och man fick bara köpa två så vitt jag förstod men snabbt biligt och bra tycker jag.
2st inkl frakt 1735,18 = ca 870kr/st
Skall du ha bägge eller är du intresserad av att langa vidare?  ;)

swestar

Citat från: Skafte skrivet 21 juni 2012 kl. 10:23
Citat från: insurrection skrivet 21 juni 2012 kl. 02:08
Alltså känslan man får när man fått hem sin bricklinkbeställning och inser att biten som gjorde att man valde att handla i just den butiken från början inte finns med... och när man sen kollar upp sin egen beställning så beror det på att man på nått jävla sätt glömde att ta med den.
Haha, får väl skratta åt eländet och beställa nytt helt enkelt.

Alla som känner igen sig, hand upp!

*Hand upp*

::)
Hand upp :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Tie Fighter

Citat från: swestar skrivet 22 juni 2012 kl. 20:52
Citat från: Skafte skrivet 21 juni 2012 kl. 10:23
Citat från: insurrection skrivet 21 juni 2012 kl. 02:08
Alltså känslan man får när man fått hem sin bricklinkbeställning och inser att biten som gjorde att man valde att handla i just den butiken från början inte finns med... och när man sen kollar upp sin egen beställning så beror det på att man på nått jävla sätt glömde att ta med den.
Haha, får väl skratta åt eländet och beställa nytt helt enkelt.

Alla som känner igen sig, hand upp!

*Hand upp*

::)
Hand upp :)

Been there, done that  :)

Magnus den store

Citat från: Kwagge skrivet 21 juni 2012 kl. 20:01
Du hinner med fler! Bara den 21:e idag!!!   :)

Jo, jag la precis en till beställning. Det blev några bitar i dark tan och paneler i svart. Alla är kanske inte ovanliga men det är desto färre som har delarna i rätt kvantitet. Var dessutom tvungen att beställa från USA. Nu lär det inte bli fler köp den här månaden, åtminstone inte till mig själv. Jag är långt ifrån 10 BL-beställningar som jag gjorde i april respektive maj månad. :-\
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Johan J

Kollade efter ett tips i Blocket-tråden, men hittade inte det. Däremot lite Rock raiders här i stan där jag bor.

Hm, 300 kr för:






Jag har enstaka Rock raider-figurer från när det begav sig, eller från Shop@Home. Iallafall, 300 kr verkar helt ok, om inte annat kan jag ge allt till systersonen.
Ringde och kollade, det finns kvar. Jag kommer strax.

Killen la fram också.
"Ingick den med, jaha. Ja, det blir bra det med"

Så, 300 kr för något som nytt kostade 275 dollar enligt Brickset, idag 2022 kr. Idag är det på Bricklink 1287 kr, lågt räknat och styckepris olika shoper och exkl många frakter. Så, 300 kr är helt ok. Eller?

De är förvisso från en tid då Lego var simpelt, men jag har redan börjat fundera på hur jag ska MODa dem eller få in dem i en Classic town. Byta några färger så slipper jag köpa det nya Gruvtemat.

Dagens berättelse.
LEGO är skoj.

de Gothia

Köpt några LOTR set av studis här på forat! Hoppas de kommer hem snart! Vill ha min nya häst!  :)

sen blev det några kronor hos helge på BL. bla 8x8 plate, trans medium blue. nu ska här byggas vatten!!  ;D

swestar

Citat från: de Gothia skrivet 23 juni 2012 kl. 19:26
sen blev det några kronor hos helge på BL. bla 8x8 plate, trans medium blue. nu ska här byggas vatten!!  ;D

BL ordern, är det  denna affär http://www.bricklink.com/store.asp?p=helge  ?
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.