Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

andli

På Lego och fick skäll för jag inte fyllt ena locket optimalt och att man faktisk kunde bygga ihop bitarna för att få plats med fler...  :) Ena botten var tom med, får öva mer....

Blev 1 stor och en liten mugg.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

efa

11,5 kg Star Wars och lite annat småplock blev det inför helgen :)

Majkel

Citat från: efa skrivet 20 november 2015 kl. 22:02
11,5 kg Star Wars och lite annat småplock blev det inför helgen :)

Åhh, det där ser kul ut! En härlig återblick till hur det såg ut i mitt vardagsrum när jag började med lego

efa

Citat från: Majkel skrivet 20 november 2015 kl. 22:49Åhh, det där ser kul ut! En härlig återblick till hur det såg ut i mitt vardagsrum när jag började med lego

Mmm... och tre halvbyggda satser som syns nere till vänster. Blir lite sorterande och pusslande för att se hur kompletta de är

CopMike

En liten burk 3622 1x3 LBG, ett till en kompis på Lego Brand Store i Schaumburg Chicago. Då fick jag också dubbla VIP-poäng och det nya pepparkakshuset

andreaseldh

Jag köpte en USB-kabel idag. Imorgon ska jag avslöja vad jag använde den till...

erik1107

Sonen ska få mitt gamla i julklapp och en enkel rund bana räcker ju inte (dvs. inte för mig :) )...Så nu har jag köpt min först 9v-räls på BL. Blev två växlar, en massa kurvor och ett fåtal rakor.

efa

Fick en efterlängtad bricklink-beställning. 8 kg svart och en del grått :)

BeardedNerd

Lekplaneten hade ohyfset att köra tag 3, betala för 2. I teorin hade jag kunnat köpa typ tre UCS TIE eller Kwik-e-mart eller så, och få en jätterabatt. Men till slut vann förnuftet, så jag köpte Heartlake Grand Hotel och Sensei Wu's Dragon, två set som jag ändå velat köpa tidigare. Sen fick jag undan en julklapp, så man kan säga att jag fick båda för 1100 kr.

Manne

Lite smått från S@H kom idag..

PABen skickades idag så lite bitar är på väg till :)..

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

efa

En 6211 i utmärkt skick för 714 kr inkl. frakt.  :D

ByggareDan

Var på Legobutiken i Mall of Sc. igår och köpte med mig ett BigBangTheory set och en liten plockburk fick ju också lilla pepparkakshuset på köpet.

Måste säga som flera sagt tidigare, trevlig butik med trevlig personal.
Träffade även 2medlemmar härifrån, även några andra vuxna som blev sugna på något större set åt sig själv.

Jag tror/hoppas att butiken kommer hjälpa till och göra byggande bland vuxna mer accepterat/rumsrent och driva utvecklingen inom hobbyn framåt.


/ByggareDan



andreaseldh

Jag var också där igår på jakt efter pepparkakshuset, men uppenbarligen inte samtidigt. Jag köpte:

Skafte

Förra årets Friendskalender för 99kr. Hyfsat mycket bitar per krona. Leklust kränger iväg lagret...

Kwagge

5 muggar på Lego Store i Köpenhamn.. Så fick pepparkakshuset o kalendern på köpet.. I Köpenhamn är den stora muggen billigare än den mindre..

Rolig sak som hände var att en ur personalen frågade om vi vill köpa lite bitar som de inte hade framme pga mängden inte var mycket.. Självklart sa jag o Ozp, 5 minuter senare kom han med en vagn med 64 nya sorter  :D

Så det blev 1 1/2 stor mugg från den sortimentet.. Bla 1x2, 1x3 brick i lbg, 2x2 tiles i lbg, 1x2 plate i svart, 1x1 plate i trans clear, 1x8 tiles i svart.. När vi var klara kördes vagnen in på lagret igen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.