Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

humlan

Inte riktigt Lego, men nära nog. Kom hem med "Bygg med Lego Boken" från Ica Maxi-rean.

För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

skitkid

Köpte mig en Porsche på BR för orginalpris. Inbillade mig att medlemsrean började redan idag så jag blev lite snopen när jag fick betala 149 kr för bilen. Men det var en fin samling klossar så det var det värt!
/skitkid

Risgrynsgrot

Satt uppe inatt för att vänta in BRs rea, klickade hem en för under tusenlappen.

Sedan var vi på den lokala BR-affären idag, min flickvän var sugen på Elves så vi köpte som dom hade sänkt med en hundralapp redan som man även fick rabatt på så från 349 till 195!  ;D

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Skafte

Skickade en packe BR-papper med frun till fastlandet. Presentkort, medlemskort, sparmärkesbok etc. Har googlat runt och kommit fram till fem BR i Stockholmstrakten som skulle ha Battle of Five Armies hemma. Jag tror det gått bra och att jag inte behöver betala något alls (hade presentkort på 600).

Eller så har hon köpt skräp till barnen istället. Hoppas på ett BR på ön snart.  ::)

erik1107


Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

papillion

Citat från: Skafte skrivet 28 februari 2015 kl. 21:39
Skickade en packe BR-papper med frun till fastlandet. Presentkort, medlemskort, sparmärkesbok etc. Har googlat runt och kommit fram till fem BR i Stockholmstrakten som skulle ha Battle of Five Armies hemma. Jag tror det gått bra och att jag inte behöver betala något alls (hade presentkort på 600).

Eller så har hon köpt skräp till barnen istället. Hoppas på ett BR på ön snart.  ::)

Skulle vara fint med en uppdatering i så fall! Har varit i de flesta BR nu på "25%-rean" och inte ett "fint" Hobbit-set så långt ögat når. Sen är det ju störst chans att alla set värt namnet är utsålda här i Stockholm innan reor börjar då folkmängden är störst här och fler bortskämda ungar ska ha allt. (Det är ju därför man alltid läser om att de bästa seten finns att hämta hem för billiga pengar i småstäderna).

Skafte

Tja, jag har goda förhoppningar eftersom hon skickade en bild på setet och en tumme upp från BR i Gallerian!

mossarp

De hade både Hobbit och LOTR set i Halmstad.
LOTR var dessutom på rea så desom var kvar knep jag direkt.

frepe257

Det blev en Fairground Mixer på BR:s 25% rea 1124:- det går att beställa om man klickar in sig på länken då står det fåtal kvar.

andreaseldh

Jag kunde inte heller låta bli BR-rean. Det blev AT-AT , Dubbeldäckarsoffa , Motorcykeljakt och två slumpvalda minifigurer, som båda tyvärr var Goblin som jag redan hade.

darthmortar

I dag blev det samt . Allt som saknas är en Super star destroyer och 2 dödsstjärnor så kan jag bygga ihop hela episode IV - VI.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Manne

#5068
Även jag har besökt ett antal butiker idag.. Inspirerad av gårdagens träff så vill man fylla på bit förrådet en del..

Dagens Br besök blev , dom lite mer civila Speed Champions , kan ju passa in på moduverse gatan utan större problem..  Sen vid kassan så fanns Mixels.. Så blev 4 sådana också samt

Sen vart det vidare till ett par andra ställe som hade lite som önskades.. Gick ut med två st , dom sista exen i den butiken.. Fick frågasätta priset lite så löstes det med en aning..

Sen utöver detta så blev det tre stora 8-kloss lådor på en rea på vägen hem.. Så nu finns det tre feta Bricks som uppenbarligen var lite "design" enligt damen så dom får "bo" framme.. :)

Sen var budgeten sprängd i bitar som vanligt.. Men nu har jag fått mina två Horizon Express tåg..

En riktigt lyckad dag ur min synvinkel..

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Ashman

Det blev lite BR här också, två minecraft till sonen och
Har varit skeptisk till Minecraft, men på Minecraft-hörnan på Lego world fastnade jag och sönerna bra länge... det var ju riktigt roligt att bygga fyrkantigt :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.