Klossfestivalen - 29-31 oktober 2022 Helsingborg Arena

Startat av Klossfestivalen, 21 september 2022 kl. 18:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Ozp


byStfn

På väg hem på tåget nu! Mängder av möten och fina människor och ett plus för Fredrik Novak och Klossfestivalen som hjälper Swebrick med återväxten i och med att låta ungdomarna ta plats! Så kul med alla minderåriga som i många fall äger oss vuxna i byggteknik men även engagemang!

Trött men glad att få möjligheten att delta på dessa festivaler med er alla!

S.Skjødt-Ladefoged

Sidder på færgen til Grenaa på vej hjem efter en hyggelig weekend, hvor vi danskere blev taget rigtigt fint imod. Fik snakke med en del og fik mange fine tilbagemeldinger på min model både fra AFOLs og publikum. Fin atmosfære og hele eventet virkede fint planlagt og organiseret. En lille afbrydelse søndag grundet en brandalarm :o , så fik man også prøvet dette på en udstilling.

Tak til jer alle for fint selvskab :)

Søren Skjødt-Ladefoged

Pertan71

En riktigt bra helg.  Många nya bekantskaper, och samtliga av den rejält positiva sorten.
Dessutom kommer man hem med ett tatueringsbestånd som ökat från 0 till 2.  Instämmer till fullo med @byStfn  Ungdomarna som ställde ut imponerade stort....  Riktigt kul med er danskar också, @S.Skjødt-Ladefoged Får ni ett par tillfällen till kanske vi till och med förstår varandra sedan.  ;)  Ett stort tack till ALLA inblandade.  Även Fredrik @Klossfestivalen , trots bandygliringarna.  ;)
Det är aldrig för sent att ge upp.

Wolcker

Nu är man typ tillbaka till verkligheten, trots att man jobbade hela dagen igår så låg inte tankarna långt borta ifrån eventet. För er som jag inte hann säga hejdå till igår, för ni åkte innan jag han komma och ta ner mitt lego. och till alla er andra man han prata en liten stund med under helgen. Tack för denna gången

Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Tunnan

Tack alla för denna fantastiska upplevelse som förstagångsutställare.
Känner att man har mycket kvar att lära med att möta publiken mm men det gav helt klart blodad tand för fler i framtiden :)
Även alla Swebrickare vill jag tacka här för att ni är glada, trevliga och tar emot med öppna armar :D
Tills vi ses nästa gång!

Lähnn

Tack alla utställare för en fantastisk utställning! Mycket imponerande byggen, många trevliga samtal med utställarna och massor med inspiration  :) 

Bokeslundsparken

Stort tack till alla närvarande! Jag hade riktigt roligt och känner mig jättenöjd!
Utöver pokalen ( skryt ) så lyckades jag tyvärr få med mig förkylning och rejält med halsont hem.
Får se positivt på det, nu har jag gott om tid att riva och sortera!20221101_134744.jpg

swemixon

Även jag vill passa på att tacka alla trevliga Legoentusiaster jag träffade under helgens Klossfestival. Ett event som jag tyckte var väldigt roligt att närvara på som utställare. Väldigt bra arrangerat Fredrik!

Det ger så mycket att få umgås med likasinnade, ung som gammal, Swebrickare/Byggepladen eller fristående utställare och prata Lego. Som utställare är det alltid lika roligt att se besökare förundras över byggena och få svara på deras frågor rörande vår hobby.

Magnusengstrom

Tack @Klossfestivalen för ett trevligt event. Skönt att det var sju minuter med bil hemifrån.
Kanske fick blodad tand att komma tillbaka... (ni som vet vet.)

Jesperrydhog

Det var riktigt trevlig helg som vi hade bort se från Automatlarmet ;D . Det var riktigt kul och spännande helg. Har det bra nu så hörs vi snart igen.👍

Klossfestivalen

Halloj alla Legovänner!
(skriver detta inlägg till alla som var med i Helsingborg och Linköping)

Ett riktigt stort tack till alla er som deltog på Klossfestivalen i Helsingborg och Linköping nu i höstas! Stort tack!
Och tack alla som kommit med ris/ros och förbättringsåtgärder och inspel. Mycket uppskattat. Och kul med saker vi gjort från höften som t.ex. när vi testade Wolcker från scenen live i Helsingborg - kul och bra! Som sagt det går att utveckla mycket och vi har massor i pipeline givetvis. Och vi är öppna för inspel.

Legoloppisen fungerade fint även i Helsingborg och Linköping för er som sålde. Kul! Våra besökare älskar att kunna få köpa massor av olika Legoprodukter på Klossfestivalen såsom Loppis, butiken från Tjeckien, Daniels minifigursbutik och Klossfestivalens butik.

Vi hade flera tusen besökare på varje ort, men som vanligt hade vi stop för hur många vi tog in. Då det måste bli en bra upplevelse för besökarna utan att behöva klättra på varandra. Och det fungerade fint. Dock tycker vi att upplägget vi testade i Göteborg fungerade bäst med sk slot-tider.

Och som vanligt så får ni gärna slå iväg ett mail till mig om ni vill ge ris/ros/idéer om hur det var eller skulle kunna vara. Vi är på en utvecklingsresa framåt och tar gärna emot några rader. Detta år har varit en bra uppstart igen för Klossfestivalen. Och kul med nya städer och arenor. Vi lär oss mycket!

Ännu en gång stort tack till er alla!!!


Vi kommer att inom kort publicera orter och datum för år 2023. Det blir från södra Sverige och upp till norra. Vi kommer att gå ut med skarpt datum och ort när avtalet är klart. Men vill redan nu skriva ut lite, så ni får en hint om schemat. Och vi har tagit andra tidigare datum i beaktning, så det inte krockar. Så nedan datum är prel, men lutar åt det. Så lite datum och delar av landet som troligtvis blir är: Södra 18-19 februari, Norr 4-5 mars, mitt 13-14 maj, sydost 20-21 maj, norr juli, norr 12-13 augusti, mitt 19-20 augusti, väst 21-22 oktober, syd 28-29 oktober, mitt 4-5 november och mitt 11-12 november. Kan bli fler datum och orter. Plus att vi redan nu har två stycken klara för första halvåret 2024.


Ha en nu en riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År!!!



Fredrik Novak
Klossfestivalen

Bricko


CopMike

Citat från: Klossfestivalen skrivet 19 december 2022 kl. 14:11Vi kommer att inom kort publicera orter och datum för år 2023. Det blir från södra Sverige och upp till norra. Vi kommer att gå ut med skarpt datum och ort när avtalet är klart. Men vill redan nu skriva ut lite, så ni får en hint om schemat. Och vi har tagit andra tidigare datum i beaktning, så det inte krockar. Så nedan datum är prel, men lutar åt det. Så lite datum och delar av landet som troligtvis blir är: Södra 18-19 februari, Norr 4-5 mars, mitt 13-14 maj, sydost 20-21 maj, norr juli, norr 12-13 augusti, mitt 19-20 augusti, väst 21-22 oktober, syd 28-29 oktober, mitt 4-5 november och mitt 11-12 november. Kan bli fler datum och orter. Plus att vi redan nu har två stycken klara för första halvåret 2024.

Ha en nu en riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År!!!
Fredrik Novak
Klossfestivalen
Ojojoj - redan 11 gig ;D !

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.