Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Mitt första inlägg

Startat av Eva, 23 Augusti 2010 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Eva

Trevar mig fram i legobyggandet. Min man bygger lego nästan jämt och jag började tycka det ser väldigt kul ut. Tänkte jag skulle bygga en Romeo och Julia moc, sen fortsatte bygget och jag tänkte mig "en bal på slottet" men det hela slutade i tjejparty vid poolen. Första bygget som vuxen.. Jag har fått mersmak  :)

Mirandir

Hej och välkommen till oss på Swebrick.  :)

Ser riktigt bra ut för att vara ett första bygge.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Sirre

Välkommen hit!

Kul att du visar upp ditt bygge!
Jag skulle gärna vilja se lite fler bilder, t.ex. insidan av byggnaden (om det är möjligt dvs) och detaljbilder.

Hur som helst, det ser väldigt bra ut! :)

Stigge72

Vad är väl en bal på slottet...?

Kul med tjejer som bygger med lego, tycker jag.
Stämmer in i välkomnandet till forumet.
Om det blir en bal på slottet senare, så får du återkomma med bilder på det också ;)

Eva

Tack! Jätte kul att läsa. Jag vet inte om insidan kommer bli klar. Har precis fått 3 stycken strandhus 4996. Har en idé om en villa på en klippa. Längtar till på lördag när jag kan sätta igång!

CopMike

Välkommen till Swebrick Eva! Riktigt bra bygge, det där är poolparty jag skulle kunna tänka mig att vara med på :D!

Citat från: Pekblom skrivet 23 Augusti 2010 kl. 19:50
Ett stort tack till användaren Stor och Liten som även är internetbutiken med samma namn.
Fredrik gjorde sig i detta fal även besväret med blixt snabb leverans till Bromma (parkeringen vid COOP) utan ersättning.

Tre stycken 4996 Strandhus a320kr totalt 960kr beställda söndag kväll (mycket sent) levererat med moms specificerat kvitto 18timmar senare klockan 17:00 på en övrenskommen plats är väll mer än bra, eller hur?
Hmm, jag ser en misstänkt koppling här ...... ::)

Micke

Teabox

Hej och välkommen.

Jag tycker huset är snygg och ser gärna lite fler bilder ifrån en högre vinkel. Jag gillar "inomhus" belysningen du lagt till. Speciellt i andra bilden :)

sweMezza

Hej och välkommen!

Citat från: Eva skrivet 24 Augusti 2010 kl. 07:05
Har precis fått 3 stycken strandhus 4996

Ah...! Nu vet jag vem din man är ;)

Som AFOL:are med förstående och medbyggande fru kan jag bara gratulera er båda. Snyggt bygge dessutom!

Eva

Tack för alla uppmuntrande ord!  :) det känns jätte kul att fortsätta bygga lego.
Ska ta lite fler bilder på "slottet" eller "hotellet", vet egentligen inte vad det liknar mest.

Stigge72

Citat från: Eva skrivet 24 Augusti 2010 kl. 18:35
Ska ta lite fler bilder på "slottet" eller "hotellet", vet egentligen inte vad det liknar mest.

Det har iofs hänt förr att man startat hotell i gamla slott...

Tobbe Arnesson

Kul! Välkommen i träsket!  ;D

Snygg ljussättning på andra bilden!
Blogg: Robotkampen

Eva

Tack!
Har svårt att slita mig från legobordet..
Just nu tänker jag legobitar dag och natt.. ;D
Hur länge ska det vara så?

Stigge72

Citat från: Eva skrivet 04 September 2010 kl. 08:34
Tack!
Har svårt att slita mig från legobordet..
Just nu tänker jag legobitar dag och natt.. ;D
Hur länge ska det vara så?

Så länge som möjligt :P

zatzy

ser snyggt ut mera bilder ! :)
ursäkta stavfelen !