Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Snes och N64

Startat av Emma, 18 Mars 2016 kl. 18:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Emma

Jag har byggt vidare på min microskaliga retro-tv-spels-samling.

Näst på tur var Super Nintendo som jag slet mitt hår över och byggde om gång på gång på gång. För att efter varje ombyggnad vilja trycka på ctrl+z. "Nej, den förra versionen var bättre, hur var det jag byggde ihop det nu igen...?" Efter att ha provat ett otal snot-varianter för att flytta bitar en kvarts plate åt ena eller andra hållet, så landade jag i en variant snarlik den första jag byggde.

Min gamla nes-konsol har fått komma fram igen och göra snes:en sällskap!

Nintendo 64 har bara fått handkontroller än så länge. Det är svårt att hålla nere storleken och samtidigt hitta de karaktäristiska dragen. Joy-sticken i mitten har fått stryka på foten.

Nu ska jag bygga konsollen för 64. Om jag inte tröttnar så fortsätter jag med Nintendo Cube och Wii så småningom!
Region Mitten

Omikron

Häftigt! :) Gillar att du har liten skala, det blir en extra utmaning.

Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

byStfn

Odidoma

Träffsäkert. Bra klossat. Jag gillar att Stockholm, Sundsvall levererar!

Sollan

Väldigt bra igenkänning trots den lilla skalan. Snyggt!

stej123

Snyggt! Det här får vi se på Nordsken va? :)

CopMike

Väldigt fint trots litenheten! Bra jobbat!

mechamike

Snyggt.. blev sugen på att försöka få till hela Sony playstation serien i samma skala..
?

MartinP

Snygga saker. Man  minns när man var uppe i ottan för att spela 8-bits nintendo. ;)
En undran så sitter den svarta kanten på lådan lite mer åt höger än vad det gör på legot och lite större fack att stoppa in spelen i. Bara en stud bred åt höger och vänster sida räknat från svarta kanten och facket där spelen sätts in.  Skulle det gå att lösa sånt?