[MOC] Svart Marsupilami (Mars)

Startat av byStfn, 13 Mars 2016 kl. 12:51

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Från ett inte så känt Marsupilami-album som just heter Den svarte Marsupilami kommer karaktären Mars - en tam Marsupilami som rymmer från den cirkus han jobbat på och stöter in i Marsupilamis i djungeln. Ställdes ut i Halmstad men har inte visats här.

När jag insåg att hatten gick att göra i stort sett exakt efter förlagan så bestämde jag mig för att bygga resten. Han har nästan alltid tungan ute, men hittade bara en bra bild på de två i slagsmål :)

robin.z

Klockrent, eller hubba-bubba, hälsar ett annat marsupilami-fan ;)
Följ oss gärna på instagram @lifeofbricks :)

byStfn

Skönt att veta att jag inte är ensam! :D

stej123

Det där albumet har jag hemma hos mina föräldrar någonstans, måste nog ta och leta fram det! Snyggt byggt :)

byStfn

Citat från: stej123 skrivet 14 Mars 2016 kl. 15:40
Det där albumet har jag hemma hos mina föräldrar någonstans, måste nog ta och leta fram det! Snyggt byggt :)

Tack! Och jaa, leta på! Det är ett helt ok album och intressant eftersom det blandar in andra marsupilamis utanför den relativt ensamma familjen som figurerar i de separata marsupilami-albumen. Jag jobbar på att SNOTta ögonen lite bättre och försöka komma från det väldigt fyrkantiga, men allt har sin tid :)

Tektor

Härligt med fler serienördar!
Och med "serier" menar jag fransk-belgiska. Inte såna där maskintecknade amerikanska eller japanska saker ;)

Legoversionen av den svarta marsupilamin påminde mig plötsligt om en karaktär i serien Torotterna/Gnåttorna av Carpentier (nån som minns den?).

byStfn

Den serien har gått mig helt förbi! Jag är ju uppväxt och fostrad via frankobelgiska serier, men det var rätt selektivt när jag växte upp.. Fanns det inte i utbudet på Tintins Äventyrsklubb så fanns det inte alls.. :)

Tektor

Citat från: byStfn skrivet 14 Mars 2016 kl. 16:59
Den serien har gått mig helt förbi!

Den var inte mycket att hänga i granen om jag ska vara ärlig.

Citat från: byStfn skrivet 14 Mars 2016 kl. 16:59
Fanns det inte i utbudet på Tintins Äventyrsklubb så fanns det inte alls.. :)

Hehe... Jag var mera för att botanisera i stora seriehyllan i bokaffären. Det var på den tiden det fanns stora seriehyllor. Eller ens seriehyllor. Eller bokaffärer...

byStfn

Citat från: Tektor skrivet 14 Mars 2016 kl. 17:05
Hehe... Jag var mera för att botanisera i stora seriehyllan i bokaffären. Det var på den tiden det fanns stora seriehyllor. Eller ens seriehyllor. Eller bokaffärer...

Där jag växte upp fanns ingetdera. Ica och Konsum tävlade mot jultidningsförsäljaren (jag själv alltså)..

Sollan