[MOC] Crazy Cat Lady Trailer Park

Startat av Nybohov Creation Ltd., 13 Mars 2016 kl. 07:58

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Mycket vackert! Lovar du att byta Lego Movie-Cat Lady till Simpsons-Cat Lady om hon kommer som officiell minifigur?

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Gideon skrivet 13 Mars 2016 kl. 21:40
Riktigt fint och kreativt bygge! Skolbussen som växthus var ju helt fantastisk :)
Är det belysning jag anar inne i fordonen...?

Kan dock inte låta bli att känna att din kamera skulle fått det lite lättare med lite mer ljus, alternativt (eller kanske lämpligtvis om man vill fånga ljuskällorna inuti) stativ + lång slutartid.

Tackar!

Jag vet att fotona har en del brister. När jag ska ta bilder passar jag på när resten av familjen är borta, tejpar upp första bästa lakan på de utfällda skåpluckorna i köket och tänder de lampor som finns till hands. Kameran är en enkel kompaktkamera, men jag antar att det går att köra den helt manuell,

Citat från: andreaseldh skrivet 13 Mars 2016 kl. 23:58
Mycket vackert! Lovar du att byta Lego Movie-Cat Lady till Simpsons-Cat Lady om hon kommer som officiell minifigur?

Tack.

Jag lovar inget bestämt.

Citat från: Sockerbit skrivet 13 Mars 2016 kl. 23:46
Snyggt bygge och kul idé.

Tackar!

Ibland känns idéerna självklara (och genomförbara).

Citat från: swestar skrivet 13 Mars 2016 kl. 21:59
Bra klossat! :)

Tack!

Kan inte låta bli att fnissa inombords när ni skriver klossat - för mig betyder det också att klämma ur sig ett stort lass på toa ...
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Gideon skrivet 13 Mars 2016 kl. 21:40
---
Kan dock inte låta bli att känna att din kamera skulle fått det lite lättare med lite mer ljus, alternativt (eller kanske lämpligtvis om man vill fånga ljuskällorna inuti) stativ + lång slutartid.

Fin omskrivning för "dålig fotograf": din kamera skulle fått det lite lättare med lite mer ljus ...  ;)

Har kollat på kameran, Ricoc PX, och jag hittar inte mer än att det går att välja ISO. Slutartid och bländaröppning verkar inte gå att ställa in manuellt.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

Testade att sänka ISO till 100.

Jazzkatter?

Alla bilder:
Crazy Cat Lady by Nybohov Creation Ltd., on Flickr