Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 Augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Apeltomten

Citat från: robinnilsson403 skrivet Igår kl. 07:13Håller med Jesper! Det blir lätt monotont med bara samma nyans.

Andra idéer kan vara att stoppa in lite olika bitar här och där, som du gjort med tegelstensbitarna.

Några exempel är
3024
4070 med något på
30136

Andra färger kan ibland passa in för att få ett mer slitet utseende, som dark tan och olive green, men det kan lätt ta överhanden om det blir för mycket.

Jag ska absolut inte säga åt dig hur du ska bygga, och det finns inget rätt eller fel så länge som du har kul och är nöjd!
Tack och tack för tips ❤️
Jag är bara en glad amatör som bygger för skoj men idéer och input är alltid välkommet. 

Ska försöka frångå nyanserna av grått och få in lite mer färg, olivgrön är dock en rätt ny färg för mig, har mest äldre lego, men har nog lite jag hittat på väggen på MOS. Det får bli på nästa halva dock.

Apeltomten

Citat från: robinnilsson403 skrivet Igår kl. 07:13färger kan ibland passa in för att få ett mer slitet utseende, som dark tan och olive green, men det kan lätt ta överhanden om det blir för mycket.
Typ något sådant? Byggt innre delen av andra halvan idag så satte in några bitar med mer färg, hittade inga lösa sandgröna för tillfället men vad jag tror är dark tan. Jag vet inte vad jag tycker om det, tycker det synns för mycket? gillar nog mina 50nyanser av grått. Men kul att bygga med fler färger och jag fortsätter så, så får jag utvärdera längre fram.

robinnilsson403

Mmm. Jag skulle nog säga att det där är en för stor bit för att bryta färgen med.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

lingonmirakel

Citat från: lingonmirakel skrivet 25 Augusti 2026 kl. 17:03Ska göra ett slags altare där en mindre trevlig gud tillbes och då behövs ljus i mängder! Sånt här är ju så kul att pilla med! Så kul att jag antagligen gjort fler än vad som får plats ;D
IMG_5562.jpg
Klämde in samtliga och är nu klar med första versionen av instruktionerna till bygget där de hör hemma. Landade på 906 nätta steg. Mitt senaste, och tidigare enda, bygge med instruktioner var personligt till @Jory och var typ 14 steg långt så det här har varit lärorikt :)

tower-instructions-905.jpg
Instagram: miken_mocs

jkarlsson84

DSC_1171~2.jpg
Byggde 2 stolpar till en tågbanan. Men än så länge får dom nog stå kvar för att kunna experimentera